Myšlienka integrácie obsahového a jazykového vzdelávania (metóda CLIL)
sa na našej škole stáva skutočnosťou. Zavádzame inovatívne postupy vo výučbe
angličtiny a vytvárame priestor pre efektívnu prípravu žiakov do budúcnosti.
Naši žiaci sa učia to, čo potrebujú pre život.
Čo je zámerom CLIL – u?
- vyučovať vybrané predmety
alebo ich časti prostredníctvom cudzieho jazyka
- znalosť cudzieho jazyka
sa teda nestáva cieľom, ale nástrojom na dosiahnutie ďalších cieľov
- práca so žiakmi sa zo
začiatku zameriava na výučbu jednoduchých fráz, pojmov, slovnej zásoby
v kratších časových intervaloch, tzv. „clilové sprchy“ a postupne sa tento
časový interval môže zvyšovať aj na celú vyučovaciu hodinu.
Ako prebieha vyučovanie metódou CLIL?
Jednoducho povedané, vytvárame prirodzené prostredie učenia sa cudzím
jazykom, pre žiakov prvého, ako aj druhého stupňa. Je pravda, že metóda
CLIL je jedným z typov bilingválneho vzdelávania. Podstatou CLIL-u nie je
vylúčenie materinského jazyka z vyučovania. Pri CLIL – e
je materinský jazyk na 1.mieste. Hlavné informácie sú podané najprv
v materinskom jazyku, vyučovacie aktivity ďalej prebiehajú v CJ. S metódou CLIL
sa môžeme stretnúť na každom predmete v škole (okrem slovenského jazyka).
Čo sa už naši žiaci naučili po anglicky?
Napríklad:
- na
hodine geografie sa žiaci naučili pomenovať po anglicky jednotlivé planéty
- na
hodine matematiky sme si po anglicky precvičili sčítanie, odčítanie, geometrické
tvary a iné matematické operácie
- na
biológii sme sa oboznámili s anglickými pojmami zo sveta živočíchov a prehĺbili
sme si slovnú zásobu o ľudskom tele
- na
hodine dejepisu formou pútavých prezentácií a pracovných listov v angličtine
sme sa učili o živote v starovekom Ríme
-
spievanie a rôzne výtvarné činnosti v angličtine najviac
oceňujú naši najmenší prváčikovia.