Materiály
Rodičovské dni organizované šk. špecilánym pedagógom:
So školským špeciálnym pedagógom na tému „Školská zrelosť"
Rodičovský deň - zlepšovanie čitateľských
zručností
Na slovíčko so... (školským špeciálnym pedagógom – tyflopédom)
Realizované projekty:
POMÁHAJÚCE
PROFESIE V EDUKÁCII DETÍ A ŽIAKOV II
Špeciálna pedagogička Mgr. Zuzana Čičmancová sa zapojila v školskom roku 2019/2020 aj do výzvy národného projektu MPC v Prešove: Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II.
Cieľom je zabezpečiť rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu pre všetkých žiakov, zlepšiť ich výsledky a kompetencie prostredníctvom podpory pedagogických asistentov a člena inkluzívneho tímu (školského psychológa) na škole.
Prostredníctvom tohto projektu sme pre našich začlenených žiakov získali ďalších dvoch pedagogických asistentov a školského psychológa na celý úväzok, ktorí sa im budú počas dvoch rokov venovať nielen v rámci vyučovania, ale i v poobedňajších hodinách formou doučovania, záujmových útvarov.
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.
VZDELÁVAME SA BEZ ROZDIELU
Špeciálna pedagogička vypracovala projekt
Vzdelávame sa bez rozdielu a zapojila sa tak do výzvy
Ministerstva školstva s názvom V základnej škole úspešnejší. Prostredníctvom
neho sme pre našich začlenených žiakov získali ďalších dvoch pedagogických
asistentov a školského psychológa na celý úväzok, ktorí sa im počas
nasledujúcich troch rokov budú venovať nielen počas vyučovania, ale i v
poobedňajších hodinách.
Realizovaný projekt je podporený na
základe Operačného programu Ľudské zdroje spolufinancovaného
z ESF a EFRR.
V školskom roku 2009/2010 sa školský špeciálny pedagóg Mgr. Zuzana
Čičmancová zapojila do výzvy poskytnutej grantom z charitatívneho fondu Lion program ING šanca pre deti. Výzva bola zameraná na zvýšenie kvality vzdelávania žiakov s poruchami učenia na bežných základných školách.
Úspešný projekt mal názov "Učme sa bez ťažkostí". Priniesol obohatenie predovšetkým našim integrovaným žiakom. Rozvíjali sme ich zručnosti v čitateľskej gramotnosti, kde sme sa snažili o ich lepšie zvládnutie čítania s porozumením. Pokúšali sme sa o zvýšenie zainteresovanosti a uľahčovaní práce žiakov na hodinách slovenského jazyka a literatúry. Vytvorenými pracovnými listami a pomôckami sme sa snažili viesť žiakov aj k objavovaniu a riešeniu problémov (s využitím medzipredmetových vzťahov). Spoluprácou všetkých dospelých, ktorí participovali pri projekte sme chceli, aby žiaci vykonávali bežné činnosti bez obáv a strachu z čítania a učiva slovenského jazyka.
Projekt priniesol i prehĺbenie v rámci spolupráce špeciálneho pedagóga a asistenta učiteľa, ktorí sa ešte viac zúčastňovali na zlepšení práce s deťmi s poruchami učenia. Odbornou literatúrou si asistentky učiteľa zlepšili vedomosti o práci s takýmto žiakmi, získali poznatky o nových metódach a formách práce s nimi.
Realizáciou projektu sme zlepšovali podmienky vzdelávania žiakov so špecifickými poruchami učenia, s dyslexiou, v našej škole. Chceme im i naďalej zabezpečiť rovnaké príležitosti na vzdelávanie ako ich intaktným rovesníkom.
Ako vyzerá
práca integrovaných žiakov v kabinete špeciálneho pedagóga i v kmeňovej triede so školským špeciálnym pedagógom a asistentom učiteľa.
V školskom roku 2007/ 2008 sa náš školský špeciálny pedagóg Mgr. Zuzana
Čičmancová zapojila do
grantového programu Hľadáme ďalší zmysel – PRE TALENT, podporeného z nadačného
fondu spoločnosti T-Mobile Slovensko v Nadácii Pontis.
Úspešný projekt mal názov: Práca so zrakovo postihnutými žiakmi s využitím
informačno-komunikačných technológií - vypracovanie metodiky. Projekt trval od
apríla 2008 – do septembra 2009, kedy bol ukončený.
Naším cieľom bolo vypracovanie a overenie metodickej príručky pre prácu so
zrakovo postihnutými žiakmi s využitím informačno-komunikačných technológií.
Pokračovali sme v zoznamovaní zrakovo postihnutých detí a žiakov s počítačom a
počítačovými programami.
Odborne ich viedla vyučujúca informatiky, v našej počítačovej učebni, v
spolupráci so školským špeciálnym pedagógom.
Orientovali sme sa na využívanie dostupných edukačných a kompenzačných
programov, ktoré by žiakom pomohli pri zvládaní učiva príslušného ročníka.
Vieme, že aj prostredníctvom informačno-komunikačných technológií (IKT) sa môžu
takto zmyslovo postihnuté deti bez problémov vzdelávať v bežnej základnej škole.
Chceme im zabezpečiť rovnaké príležitosti na vzdelávanie ako ich intaktným
rovesníkom.
Textová časť metodiky na stiahnutie
Fotografie z overovania metodiky: