My Family
Na základe vopred dohodnutých kritérií, si tretiaci počas
vyučovania pripravili projekt
o
svojej rodine. V projekte mali využiť nielen
aktívnu, ale aj novú slovnú zásobu o rodine. Vo vetách mali
používať sloveso "to be" vo všetkých tvaroch. Svoje projekty si
odprezentovali medzi sebou, pri ktorých rozvíjali svoje
komunikačné zručnosti v cudzom jazyku. Tretiaci hovorili o sebe
a svojej rodine, predstavili jednotlivých členov rodiny a
vyjadrili aj svoje pocity.
Judita Môciková
Tretiaci na hodinách anglického jazyka rôznymi cvičeniami,
aktivitami či už v skupinkách, alebo vo dvojiciach precvičovali
pre nich nový gramatický jav sloveso "to be". Cieľom bolo naučiť
sa používať sloveso vo všetkých tvaroch kladných a záporných
viet.
Žiaci sa už
vedia predstaviť a na základe počutého vedia
predstaviť aj svojho spolužiaka.
Judita Môciková
Žiaci v druhom ročníku nadväzujú na učivo z prvého ročníka a rozširujú si svoju slovnú zásobu o
ďalšie slovíčka a gramatické javy v každej téme. My sme sa celý mesiac venovali téme
"MY
CLOTHES", kde sa žiaci učili novú slovnú zásobu rôznymi aktivitami. Vytvorili si svoj vlastný
šatník a zároveň si precvičovali "reading and writening". Na základe otázok vedia opísať nielen
svoje, ale aj kamarátove oblečenie. Dokážu veku primeraným spôsobom opísať svoje oblečenie,
ktoré majú oblečené.
anglický jazyk 2.B
učiteľ: J. Môciková
téma: My clothes
slovná zásoba: T- shirt, socks, jeans, shirt, dress, cap, shorts,
jumper, shoes
frázy: What is your favorite clothes? My favorite clothes is .....
What are you wearing? I´m wearing .......
What is he/she wearing? He is wearing red T-shirt.
What have you got? I have got..........
Na prvom stupni nám
ide o to, aby sa žiaci nielen učili anglický jazyk, ale aby sa ho
naučili mať radi. Snažíme sa o to, aby učenie bolo zábavným a
tvorivým procesom. Naši žiaci v 2.A nám ukázali, čo sa naučili ...
video tu
Návštevu reštaurácie a objednávanie jedla si
precvičili aj vo IV.C ...
video tu
Tvorba projektu
Moja farma v IV.C
Vyučovanie anglického jazyka v štvrtom ročníku
je založené na prepojení získaných vedomostí so
životnými situáciami. Zážitkovou formou si štvrtáci precvičia
komunikačné jazykové činnosti a stratégie v konkrétnej situácii.
Stanú sa nie len pasívnymi konzumentmi ale aktívnymi aktérmi. Po
prebratí učiva o jedle, sme si v triede vytvorili
reštaurácie.
Každá mala svojich čašníkov a hosťov. Precvičili sme privítanie,
usadenie objednávanie jedla a nápojov. Činnostný charakter tejto
aktivity žiakov zaujal a už teraz sa tešia na ďalšie “coolové“
vyučovanie.
Soňa Bistová
Dňa 26. septembra si naša škola opäť pripomínala
Európsky deň jazykov. Žiaci druhého ročníka si potrebu učenia sa jazykov pripomenuli rôznymi aktivitami - hrami so slovíčka, piesňami...
Projekt: Stratený psík.
V 4.B sme sa na vyučovaní s prvkami VEU zamerali na rozvoj
prezentačných a sociálnych zručností žiakov. Na hodinách si v
rámci pracovného vyučovania a výtvarnej výchovy s využitím
odpadového materiálu vytvorili vlastné mesto. Aktivity sú časovo
zdĺhavejšie, nakoľko práca v skupinách je náročnejšia, žiaci sa
musia naučiť medzi sebou komunikovať a rešpektovať názor svojich
spolužiakov. Po tejto práci nasledovalo na hodinách anglického
jazyka precvičovanie telefonického rozhovoru s využitím slovnej
zásoby a následná prezentácia pred ostatnými skupinami. Po
prezentácií nasledovala spätná väzba a hodnotenie práce žiakov.
Výsledok ich práce si môžete pozrieť na
fotografiách a
videu.
ENGLISH STAR je medzinárodná súťaž v anglickom jazyku
pre žiakov základných škôl. Jej hlavným poslaním je propagovať a
popularizovať anglický jazyk ako vyučovací predmet, ale aj zábavnou
formou motivovať žiakov k úspešnému riešeniu písomných testov a
skúšok. Súťaž umožní žiakom zábavnou formou porovnávať svoje
vedomosti s rovesníkmi z iných škôl a predviesť okoliu svoje
schopnosti . Našim prvákom sa to podarilo a v testovaní získali 100%
úspešnosť.
Anglický jazyk 1.A
Kľúčové slová - father, mother, grandfather, grandmother, brother,
sister, fráza- This is my father....
vyučujúci: J. Môciková
frázy: My name is...... I am seven. I like.......
Do you like banana? Yes, I do. No, I don´t.
Na hodinách anglického jazyka sa už od prvého ročníka snažíme u detí
rozvíjať tvorivosť a komunikačné zručnosti žiaka. Naši prváci sa už
vedia nie len pozdraviť a predstaviť, ale aj porozprávať čo majú radi.
Na tému jedlo si žiaci počas vyučovania vyrobili tanier s potravinami.
Potraviny roztriedili na ovocie, zeleninu, jedlo a popri tom sa naučili
názvy ovocia, zeleniny a jedla v angličtine. Tému jedlo sme ukončili
krátkym výstupom, pri ktorom každý prvák mal možnosť odprezentovať sa.