Na slovenskom jazyku sa
druháci oboznámili so slovenskou abecedou a naučili sa ju naspamäť. A potom mohla začať zábava. Pracovali v skupinách, kde usporiadali písmená, slová, obrázky podľa abecedy a tak si upevňovali získané vedomosti.
Tr. uč. Giláňová
Takto
číta I.B, pozrite si
video
Dňa
10. marca 2020 sa na našej škole uskutočnilo
školské kolo súťaže v
prednese poézie a pózy Hviezdoslavov Kubín. Aj tento ročník nám
ukázal veľký záujem o prednes, hlavne u žiakov prvého stupňa. Odznelo 16
zaujímavých a vtipných ukážok. Žiaci sa na prednes zodpovedne
pripravovali spolu s pani učiteľkami. Postupujúcim žiakom gratulujeme a
prajeme veľa síl do prípravy na ďalšie kolo! Všetkým ostatným ďakujeme za
účasť a prajeme neutíchajúci záujem o literatúru.
Prváci
sa učili mäkké
slabiky a veru už im nebudú robiť problémy.
Žiaci
1.B triedy na hodine slovenského jazyka rozvíjali
čítanie s
porozumením. Ich úlohou bolo prečítať vety a priradiť ich k
správnemu obrázku.
Deti
z 0.A spoznávali abecedu. Modelovali už naučené písmená.
Druháci
navštívili mestskú knižnicu M. Chrásteka. P. knihovníčka
Kaššová im predstavila primeranou a hravou formou knihu od J. Cígera
Hronského – Tri múdre kozliatka. Deti čítali, hádali, tvorili, súťažili.
Mgr. M. Urblíková, PaedDr. S. Neštinová
Na
hodinách slovenského jazyka a výtvarnej výchove sme sa v 1.B
hrali s písmenkami.
Priraďovali sme prvú hlásku k obrázku, skladali puzzle, tvorili písmenkovú
rodinku.
Abeceda
trieda: 2.B
predmet: slovenský jazyk
Na slovenskom jazyku sa druháci oboznámili so slovenskou abecedou. Vo dvojiciach
si vyrobili "abecedný domček" a zároveň sa naučili abecedu naspamäť. Podľa
abecedy usporiadali písmená, slová, obrázky a tak si abecedu utvrdzovali a
pritom sa zabávali :).
Už tradične sa mesiac marec spája s mesiacom knihy.
Ako sme si mesiac
knihy pripomenuli v našej škole? Deti najskôr cez rozhovor,
prezentáciou zistili, ako sa vyrába kniha a potom riešili zaujímavé úlohy.
Veríme, že tieto aktivity pomohli deťom ku kladnému vzťahu ku knihám a k
čítaniu.
Žiaci v 2.A si na slovenskom jazyku opakovali a utvrdzovali výnimky.
Mesiac marec tradične spájame s príchodom
jari a kvitnutím prvých snežienok, ale aj s pojmom marec -
mesiac knihy. Kniha najväčší priateľ človeka od
vynálezu kníhtlače patrí medzi neodmysliteľných spoločníkov mladých či starých.
Prečo si Mesiac knihy pripomíname práve v marci? Z historického hľadiska sa
tento mesiac viaže na Mateja Hrebendu, ktorý šíril osvetu a vzdelanosť, pretože
miloval knihy. A k tomu vedieme aj našich žiakov.
V utorok sme navštívili školskú knižnicu, kde sa deti
oboznámili a porozprávali si
ako vzniká kniha. Čím všetkým prejde, až kým sa
hotová kniha dostane k čitateľovi - deťom. Zahrali sa na spisovateľov a
ilustrátorov a vyrobili si svoju vlastnú knihu.
Učiť sa dá aj hravou formou.
Prváci
skladali vety v skupinách, aj jednotlivo. Vety nalepili, prepísali
písaným písmom a ilustrovali obrázkom. Zo svojich výkresov mali veľkú radosť.
Rozdelenie hlások v 2.A. Na hodine Slovenského jazyka sa žiaci 2.A učili zábavnou formou tému: Rozdelenie hlások. Úlohou žiakov bolo vytvoriť projekty rozdelenia hlások, pričom si ani neuvedomovali, že sa celé učivo hravo naučili.
Žiaci druhého ročníka navštívili
Mestskú
knižnicu M. Chrásteka v Žiari nad Hronom, kde ich privítala p.
Kaššová. Predstavila im detskú spisovateľku Martu Hlušíková a jej diela.
Pani knihovníčka prečítala úryvky z kníh a žiaci mohli začať plniť zaujímavé
úlohy k prečítanému textu. Ďakujeme p. Kaššovej za tvorivé doobedie a tešíme
sa na ďalšie stretnutie.
Tvorivé a zábavné učenie slovenského jazyka v Krajine podstatných a prídavných mien v 3.C
Žiaci 1.stupňa zažili
kreatívne dopoludnie s Osmijankom. Herci z nadácie ,,Osmijanko“
si pripravili pútavé a kreatívne vystúpenia, do ktorých vtiahli i svojich
divákov.
Prváci a druháci sa zoznámili s knihou Jána
Uličianskeho Štyria škriatkovia a víla. Žiaci sa zamysleli, čo by sa stalo, keby
sa pomiešali ročné obdobia a v priebehu tvorivej dramatickej hry pod názvom
Hudba štyroch ročných období sa prostredníctvom spoločného rituálu pokúsili
obnoviť poriadok v prírode.
Tretiaci sa zoznámili so spisovateľkou Tove
Janssonovou a jej sériou knižiek o Muminovcoch. Žiaci sa zoznámili s rodinkou
Muminkovcov a na vlastnej koži zažili život v Muminkovskom údolí a vytvorili si
vlastný rodostrom.
Toto zaujímavé dopoludnie ukázalo našim žiakom, že aj
čítanie kníh môže byť veľkým dobrodružstvom, ktoré v nás zanecháva stopy.
1.B - skupinová práca: čítanie s porozumením Maťko Ťažký
Na základných školách sa veľmi často uplatňujú skupinové práce. A táto
pre deti veľmi obľúbená aktivita nechýba ani u našich prvákov, ktorí si
zhotovili svoj prvý komiks. Skupinová práca je zameraná na žiaka, teda
žiak vyvíja v skupine aktivitu, žiak je aktívny, pretože má riešiť určitý
problém. Pozitívom je aj skutočnosť, že nesmelí žiaci, ktorí nevystupujú
pred triedou, sa skôr zapoja do aktivít v skupine. Žiaci si vzájomne
pomáhajú, sú k sebe ohľaduplní a majú priestor pre svoju realizáciu. A nakoniec,
skupinová práca je činnosť, ktorá je zábavná sama o sebe a žiaci si pri nej
hravým spôsobom utriedia novú látku.
1.B - skupinová práca zameraná na
čítanie s
porozumením.
Prváci z rozstrihaných častí poskladali súvislý text, kde si precvičovali
čítanie s porozumením. Ak správne zložili rozstrihané časti, vyšiel im súvislý a
zmysluplný text, čo znamená, že naši prváci vedia čítať s porozumením:-)
Štvrtáci čítali
prvákom ...
"Čítať prvákom je zábava,“ tvrdia žiaci IV. B,C triedy. A tak si vybrali knihu od Márie Ďuríčkovej DANKA A JANKA a čítanie sa začalo. Úlohou prvákov bolo aktívne počúvať, lebo na nich čakali otázky týkajúce sa textu a štvrtáci si zdokonalili svoje čitateľské i prezentačné zručnosti. Bolo to veľmi príjemné doobedie, z ktorého mali radosť prváci aj štvrtáci.
Výhodou delených hodín slovenského jazyka v prvom ročníku je, vďaka nižšiemu počtu žiakov, väčší priestor na rozvíjanie tvorivosti a zlepšovanie čitateľskej gramotnosti. Ponúkame Vám ukážky z takejto hodiny slovenského jazyka a literatúry. Jednou z aktivít bola aj príprava a následne realizácia maľovaného čítania, pri ktorom si naši prváci rozvíjali čitateľské zručnosti. Hravými aktivitami si precvičovali čítanie s porozumením: čítali a priraďovali známe aj menej známe slová k obrázkom, vymýšľali zmysluplné vety zo slov aj obrázkov a následne si sami vymysleli a napísali maľované čítanie.
Na hodine slovenského jazyka si žiaci 1.A triedy hravo poradili s rozhádzanými slovami a vytvorili z nich vety.
Hodinu čítania
strávili žiaci IV. C triedy netradične – v školskej knižnici.
Pracovali v skupinách. Z kníh bájok a povestí si vybrali jednu bájku, ktorú
si spoločne prečítali, rozobrali a reprodukovali ponaučenie. Následne
tvorili svoje vlastné bájky a jednu spoločnú prezentovali za skupinu. Zo
životných zručností si trénovali najmä tvorivosť a najlepší osobný výkon.
Naša škola sa už tradične zapojila do 8. ročníka
česko-slovenského projektu
Záložka do knihy spája školy: Tajuplný svet knižných príbehov.
Celkovo sa do projektu prihlásilo 1 134 škôl s počtom
138 248 žiakov, a to z Českej republiky 337 škôl s celkovým počtom 37 073
žiakov a zo Slovenskej republiky 797 škôl s celkovým počtom 101 175 žiakov.
Záložky sme si vymieňali so ZŠ s MŠ Unín.
Žiaci I. stupňa pod vedením svojich pani učiteliek
pripravili 230 záložiek. Prváčikovia si so záložkami tiež poradili, usilovne
naliepali, strihali, farbili. Tí starší vytvárali komiksy, príbehy a vyfarbovali
zložitejšie tvary.
Na výtvarnej výchove v 1.A si spoločne vyrobili pomôcku na opakovanie slabík.
Mám svojich starkých rád je súťaž, v ktorej
prostredníctvom literárnych diel deti vyjadrujú lásku a uznanie svojim
starým rodičom. V tomto roku z III.A poslali do súťaže šesť príspevkov. Po
krátkom napätí sa na nich usmialo šťastie. Náš spolužiak Marek Šulák získal
krásne druhé miesto v kategórii próza. Marek sa vzdeláva doma, lebo jeho
zdravotný stav mu nedovoľuje navštevovať školu. Spravil nám veľkú radosť a aj
touto cestou mu chceme zablahoželať.
S. Bistová
1.A - už sa učíme slabiky :)
V 1.A spoznávajú písmená a číslice
1.B - prvotné poznávanie veľkých tlačených písmen :)
Žiaci prvého stupňa
navštívili v
mesiaci jún Mestskú knižnicu M. Chrásteka v Žiari nad Hronom,
kde ich privítala p. Kaššová. Pripravila si pre nich zaujímavý program plný
informácií a zážitkov. Ďakujeme.
V mesiaci marec navštívili tretiaci školskú knižnicu.
Oboznámili sa so
slovenskými spisovateľmi, ktorí písali pre deti. O niektorých
spisovateľoch si pripravili projekty, alebo prezentácie. Dozvedeli sa mnoho
zaujímavostí zo života Márie Ďuríčkovej, Kristy Bendovej, Daniela Heviera,
Pavla Dobšinského a iných.
Druháci sa učili netradične
Na slovenskom jazyku zvyčajne píšeme, dopĺňame písmená, slová a vety.
Tentokrát nám pani učiteľka dala úlohu, ako by sme sa mohli naučiť aj
zahrať s abecedou.
Napadli nám všelijaké veci, ale na koniec sme si priniesli fotky, obrázky z
novín a časopisov. Hrali sme sa kolotoč. Pracovali sme, ako to máme
najradšej, v skupinách. Najprv sme sa vadili, ale po tretej výmene stanovíšť
sa nám práca vydarila. Hodina ubehla veľmi rýchlo a vôbec sme si nevšimli,
že sme nemuseli písať. Už poznáme celú abecedu.
Žiaci 1. stupňa sa aj tento rok zapojili do
recitačnej súťaže v prednese poézie a prózy - Hviezdoslavov Kubín.
Všetkým recitátorom srdečne blahoželáme!
Žiaci 1.A,B,C sa na tematickom vyučovaní na motívy rozprávky Medovníkový
domček naučili matematiku a slovenský jazyk. Vyskúšali si svoje sociálne
zručnosti a výtvarne stvárnili svoje makety, ktoré použili pri dramatizácii.
Ráno si prečítali rozprávku, učili sa čítať slabiky di ti ni li de te ne le,
hľadali čo má spoločné a odlišné klasická rozprávka s prečítanou. Dopoludnia
si v rámci matematiky pri tvorbe návrhov svojich medovníkových domčekov
zopakovali určovanie počtu predmetov v obore 11 až 20. Na výtvarnej výchove
si pripravili z plastelíny alebo farebného papiera vlastné divadielko. V
závere dňa zahrala každá skupina žiakov svojim spolužiakom rozprávku
O Medovníkovom domčeku. Celý deň usilovne pracovali,
učili sa a škola bola ako vždy hrou.
Žiaci
2.A,B,C triedy navštívili Mestskú knižnicu M. Chrásteka, kde nás privítala
pani Kaššová, ktorá si pre nás pripravila zaujímavé rozprávanie
o vzniku "Knihy". Žiaci sa aktívne zapájali a
vytvorili si vlastné leporelo. A na záver sme si vypožičali knihy.
Ďakujeme.
Jozef Cíger Hronský, jeho život, jeho diela, ale
hlavne jedna z jeho obľúbených detských knižiek Tri múdre kozliatka bola
predstavená veľmi zaujímavou, hravou a poučnou formou našim
druháčikom v mestskej knižnici. Žiaci si vypočuli príbeh troch
nezbedných kozliatok, ktoré sa vybrali do Ameriky, hravou formou a
zaujímavými úlohami sa ponorili do cestovania spolu s nimi. Však presvedčte
sa sami a
nazrite na fotky :-)