Ako
sa stať dobrým detektívom? Bádať, hľadať, vyskúšať... Newton
by sa potešil, keby videl našich žiakov z jabĺčkovej triedy
ako
experimentujú s gravitáciou.
Mgr. Eva Hradská
Žiaci
4.B na hodinách PDA skúmali, objavovali a riešili záhady
v učebni fyziky. Overovali si svoje
vedomosti a zručnosti ako pôsobí magnet na rôzne predmety a
zisťovali jeho magnetické pole. Na ďalšej hodine skúmali
využitie kompasu. Koniec hodiny venovali svojim
prezentáciám, v ktorých si skupiny porovnali svoje závery.
tr. uč. Hradská
V
2.B na hodinách matematiky, anglického jazyka
a prvouky prebiehal výchovno-vzdelávací proces formou
projektového vyučovania. Žiaci sa oboznámili s témou –
Dopravné prostriedky. Dozvedeli sa nové
informácie, ktoré získali z rôznych zdrojov - prezentácie,
videá, internet. Získané vedomosti využili v skupinovej
práci, kde vytvorili projekty. Pri aktivitách žiaci
rozvíjali životné zručnosti - aktívne počúvanie, spoluprácu,
zodpovednosť, tvorivosť.
Žiaci z 1.B sa oboznámili s témou Živočíchy. Pomocou prezentácií a náučných videí sa dozvedeli zaujímavé informácie o živočíchoch - o životných prejavoch, kde žijú, ako sa pohybujú a akú potravu prijímajú.
Žiaci z 1.B sa oboznámili s témou Voda. Pomocou prezentácií a náučných videí sa dozvedeli a naučili informácie o vode, s ktorými pracovali počas blokového vyučovania, kde prepojili predmety matematiku, slovenský jazyk a prvouku.
Žiaci z 1.B sa oboznámili s témou Živá a neživá príroda. Pomocou prezentácií sa dozvedeli a naučili, čo vlastne živá a neživá príroda je a čo do nej patrí. Potom triedili obrázky a výsledkom je projekt. A veru rozlíšiť zložky živej a neživej prírody pre našich prvákov už nebude žiaden problém.
Aby
si žiaci pri online učení viac zapamätali a utriedili
si svoje myšlienky, zvolili sme si jeden z najlepších
spôsobov, ako to docieliť POJMOVÚ MAPU. Pojmová mapa je
kognitívnym nástrojom na vizuálne znázornenie vzťahov medzi
myšlienkami, slovami alebo symbolmi. Tretiaci si
utriedili svoje myšlienky a slová o vtáčikoch a vznikli z
nich
krásne
pojmové mapy.
Judita Môciková
Tráviaca a
vylučovacia sústava
20. 2. 2020 si tretiaci znovu vyskúšali vysoko efektívne učenie.
Počas celého dňa sa učili a spoznávali tráviacu a vylučovaciu
sústavu. Prepojili sme slovenský jazyk s literatúrou,
prírodovedou a výtvarnou výchovou. Zamerali sme sa na rozvoj
prezentačných a sociálnych zručností. Deti si touto formou
učenia rozvíjali zmysluplné učenie, tvorivosť a rešpektovať
názory svojich spolužiakov.
Žiaci si samostatne prečítali odborný text z palubného denníka,
v ktorom si zaznačovali informácie ktoré: vedeli, nevedeli, boli
pre ne zaujímavé. Pre lepšie a obrazné pochopenie učiva si žiaci
pozreli rozprávku Bol raz jeden život, ktorá ich previedla
tráviacou a vylučovacou sústavou. Na základe rozprávky, ale aj
prečítaného textu deti po častiach prerozprávali nadobudnuté
informácie.
Diskutovali a navzájom si dopĺňali informácie k téme. Na
interaktívnej tabuli spoločne priradili časti tráviacej a
vylučovacej sústavy, čím sa ich naučili naspamäť. Na základe
losovania sa rozdelili do skupín a začala práca v skupinkách.
Ako pomôcku pri tvorbe projektov si v skupinkách ešte raz
zapísali v správnom poradí jednotlivé časti danej sústavy,
vymaľovali a dokresľovali tráviacu a vylučovaciu sústavu v
malých postavičkách, rozdeľovali pomiešané makety sústav na
vylučovaciu a tráviacu. Každá skupinka dostala nastrihané
informácie k jednotlivým vnútorným orgánom a na základe
prečítaného textu mali správne priraďovať úlohy alebo význam
jednotlivých častí sústav. Touto formou si precvičovali čítanie
s porozumením a spoluprácu v skupinách.
Ďalšia fáza bola tvorba projektu, ktorý nadväzoval na
predchádzajúcu aktivitu. Navzájom si odkontrolovali priradené
informácie k jednotlivým sústavám a vytvorili projekt a zároveň
modely jednotlivých sústav. Na záver žiaci pracovali s tabletmi,
na ktorých hľadali nové a zaujímavé informácie, o ktorých sa
nedočítali v texte. Výsledkom snaženia detí sú krásne projekty a
krátka ukážka prezentácie.
Zdravá
výživa
Naďalej pokračujeme už pre tretiakov obľúbenou metódou CLIL.
Tento raz sme nadviazali na slovnú zásobu "food", ktorú deti už
ovládajú z predchádzajúcich ročníkov. Potraviny delili na zdravú
a nezdravú výživu. Vysvetlili sme si princíp potravinovej
pyramídy a pojmy stavebných látok v potravinách.
Healthy eating: healthy food, junk food
Food pyramid: fruits (ovocie), vegetables (zelenina), protein
(bielkoviny), grains (vlákniny), dairy (mliečne výrobky).
Fruits: apple, orange, plum, watermelon.
Vegetables: pepper, carrot, broccoli, tomato
Protein: all foods made from meat, seafood and beans.
Grains: bread, pasta, rice.
Dairy: foods made from milk: cheese, milk, yogurt.
Žiaci v 1.B si na hodinách prvouky osvojili dni v týždni, pojmy včera, dnes, zajtra, predvčerom a pozajtra. Využili sme rôzne hry, piesne, aktivity a vyrobili sme si aj pomôcku.
Fľaše, piesok, kuskus, korálky, cukor a lepiaca páska nám umožnili vyrobiť si vlastné presýpacie hodiny. Dokonca aj minutáž sa nám podarila od pol minúty do 10 – tich minút. Teraz „časujeme“ rôzne aktivity. Spoznali sme aj kyvadlo. Každý si ho vyrobil a objavovanie u nás pokračuje.
Húseničky a S. Bistová
Ako by sme odmerali čas? No, prváci si
skvelo poradili. Vyskúšali sme tlieskanie, počítanie,
písanie čiarok a potom prišli objavy. Ako prvé boli
presýpacie hodiny. Fľaše, piesok, kuskus, korálky, cukor a lepiaca
páska nám pomohli. Spoznali sme aj kyvadlo. Každý si ho
vyrobil sám a objavovanie u nás pokračuje.
Húseničky a S. Bistová
Prváci v 1.B sa venovali tematickému celku Zmysly. Žiaci sa svoje zmysly naučili nielen vymenovať, ale spoznali aj ich význam. Naučili sa, že všetky zmysly sú dôležité, že sa musia o ne starať a snažiť sa predchádzať úrazom. Potom svoje nadobudnuté vedomosti, využili v skupinovej práci. Počas vytvárania projektov sa učili spolupracovať v skupinách.
trieda: 3.B
téma: Zistiť akú hustotu majú látky a kde všade sa nachádza vzduch.
Tretiaci sa na hodinách prírodovedy venujú bádateľským zručnostiam ako sú pozorovanie, meranie, vyjadrenie predpokladu, narábanie s pomôckami a nakoniec zhodnotia svoje zistenia. Je to učenie založené na zážitku a skúsenosti. Deti aktívne prijímajú informácie, vyjadrujú svoje vlastné názory, podporujú pozitívne hodnotenie seba a iných. A v neposlednom rade sa učia pracovať v skupinách a podporujú medziľudské vzťahy.
J. Môciková
2. B. trieda skončila tému Rastliny zážitkovým učením. Žiaci si vyskúšali prácu s mikroskopom. Pozorovali časti rastliny.
PaedDr. Soňa Neštinová
Žiaci 2.A si
na prvouke vytvorili vlastný kalendár.
Naučili sa ročné obdobia, mesiace, dni v týždni v slovenskom a
aj v anglickom jazyku. Cez rôzne hry, piesne a aktivity si
upevňovali a utvrdzovali slovnú zásobu - spring, summer, autumn,
winter, January, February, March, April, May, June, July,
August, September, October, November, December, Monday, Tuesday,
Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday. Frázy - Today is
Wednesday. Yesterday was Tuesday. Tomorrow will be Thursday.
V IV.C si pripomenuli Deň Zeme ....
Žiaci 2.A sa na hodine prvouky najskôr naučili informácie
o rozpustných
a nerozpustných látkach. Prakticky si vyskúšali,
ktoré látky sa vo vode rozpúšťajú a ktoré nie a vyskúšali si
pokus aj s odparovaním a filtráciou.
Druháci na prvouke spoznávali pôdu. Najprv si jednotlivo vytvorili projekt, na ktorom si vysvetlili z koľkých vrstiev sa pôda skladá a čo pôda a jej jednotlivé zložky obsahujú. Neskôr v skupinkách skúmali pôdu, aby sa naozaj presvedčili čo všetko v pôde môžu nájsť ......a veru našli aj malé drobné živočíchy :-). A na koniec si navrstvili svoju vlastnú "sladkú pôdu", ktorá im veľmi chutila.
Druháci skúmali obsah pôdy a zopakovali si z akých častí sa skladá pôda ...
Téma o človeku je vo štvrtok ročníku vždy
obľúbená časť v predmete prírodoveda. Prepojili sme ju s integrovaným
vyučovaním
CLIL v témach dýchacie ústroje a vývin človeka.
Správny nádych a výdych sa dá trénovať aj v cudzom jazyku. Tiež
cesta vzduchu telom človeka. Vývin človeka je priamo prepojený
so životom a preto sme si dovolili osloviť aj pani Malatincovú
z Regionálneho úradu verejného zdravotníctva, ktorá osobitne s dievčatami
prebrala aj tému
dospievanie. Ďakujeme a tešíme sa na ďalšie bádania.
Soňa Bistová
Projekty majú žiakov motivovať do ďalšej práce. Motivácia bola silná a tentokrát sa druháci pustili do projektu o ľudskej kostre. Prvýkrát sa učili hľadať základné a nové informácie pomocou encyklopédie. Pracovali v skupinách, pričom sa učili komunikovať v rámci skupiny, pomocou encyklopédie sa učili vyhľadávať informácie a správne používať pojmy súvisiace s témou. Výhodou tvorby projektov je, že žiaci sa naučia sa učiť, na základe vlastných poznatkov a pri prezentácii si rozvíjali slovnú zásobu a schopnosť počúvať postrehy iných. Vyskladali si svoju vlastnú kostru a nechýbal ani tanec kostlivcov :). (Krátke video z prezentácií je TU)
V 2.A na hodinách slovenského jazyka, prvouky a výtvarnej výchovy prebiehal výchovno-vzdelávací proces formou projektového vyučovania. Žiaci sa oboznámili s témou - Kostra človeka. Dozvedeli sa nové informácie - aké sú základné kosti ľudskej kostry, čím sú kosti pospájané a veľa ďalších zaujímavostí, ktoré získali z rôznych zdrojov - prezentácie, videá, internet. Získané vedomosti využili v skupinovej práci, kde vytvorili projekty o ľudskej kostre, ktoré následne odprezentovali. Na záver všetky nadobudnuté vedomosti využili v zábavnom kvíze. Pri aktivitách žiaci rozvíjali životné zručnosti - aktívne počúvanie, spoluprácu, zodpovednosť, tvorivosť.
trieda: 2.B
Druháci raz opäť ukázali, že práca na
projektoch a praktických pracovných úlohách im nie je cudzia.
Projektové vyučovanie si zopakovali na prvouke, kde usilovne
pracovali ako mravčeky, o ktorých bol projekt.
Na úvod hodiny si žiaci spoločne
vytvorili pojmovú mapu, kde nalepili čo najviac informácii,
ktoré vedeli o kolónii mravcov. Najprv žiaci pracovali vo
dvojiciach, kde začali po odsekoch čítať text, v ktorom boli
nové informácie o mravcoch. Vo dvojiciach si prerozprávali
prečítaný odsek a diskutovali o nových informáciách. Postupne
ako čítali, si po častiach vypracovali pracovné listy, ktoré sa
týkali textu a tým si precvičovali čitateľskú gramotnosť. Spätná
väzba bola práca vo štvorici, kde si deti navzájom kládli otázky
k textu. Triedili informácie , ktoré zistili o jednotlivých
členov mravčej rodiny. A spoločne podľa pokynov vybudovali
mravenisko. Žiaci pri práci v skupinách ukázal ich
zodpovednosť, ochotu pomáhať si a spoločne sa podieľali na
dosiahnutom výsledku.
Téma jednoduché stroje na prírodovede ukázala, akí šikovní vedia byť štvrtáci. Princíp fungovania naklonenej roviny a páky je v štvrtej A zažitý a čo je ešte zaujímavejšie, že aj kladka a ozubené kolieska nás celkom chytili. Podarilo sa nám zostrojiť voľnú a pevnú kladku, ba dokonca aj kladkostroje. Spojenie párneho a nepárneho počtu ozubených kolies ukázalo, aké zložité je zostrojenie hodín. Ideme bádať ďalej – teraz do ľudského tela. Aktivity sme si mohli zažiť vďaka Nadácii Volkswagen Slovakia.
S. Bistová
Téma - Vesmír - je
pre deti veľmi
zaujímavá. Môžu v
nej rozvinúť svoje
tvorivé schopnosti, fantáziu
i vedomosti o
vesmíre. A
tu
si môžete pozrieť
práce našich
šikovných štvrtákov.
Na prírodovede pozorujeme, bádame, zisťujeme rast rastlín.....v 3.B :)
Sme zelená škola aj skutkami, štvrtáci učia prvákov triediť správne odpad. Prváci si to nielen vypočuli, ale aj vyskúšali.
A takto sme si užili výlet v bratislavskej ZOO. Aj cesta rýchlikom a električkou bola nezabudnuteľná....