ročník: 3.B
Téma:
Zima a jej premeny, znaky zimy
Frázy:
Months of winter are:
December, January, February
Symbol of winter: It´s
cold. It´s snowy. I make a snowman. I can ski and skate. We are wearing
winter hat, gloves, scarf, coat, boots.....
V našej škole sa snažíme
podporovať metódu CLIL nielen v jednom predmete, ale slovnú zásobu začleňujeme
aj do iných predmetov . Výhodou metódy CLIL je zlepšenie komunikačných
schopností u detí. Tretiaci sa touto metódou učili na vlastivede tému Vianoce a
zima. Pomocou kalendára prírody a vlastným pozorovaním pomenovali a zisťovali
znaky zimy, zmeny v zime, zimné aktivity. Spoznávali vianočné zvyky vo Veľkej
Británii. Zisťovali rozdiely vo vianočných tradíciách na Slovensku a vo Veľkej
Británii.
Judita Môciková
Nadviazali sme na predchádzajúcu tému a druháci ďalej pokračovali v trojhodinovom bloku, kde za pomoci tabletov vyhľadávali informácie o Slovensku. Zahrali sa na sprievodcov a vo dvojiciach sa zamysleli, kam by zobrali alebo čo by ukázali zahraničným turistom. Na tabletoch vyhľadávali a spoznávali jaskyne, hrady a mestá, ktoré potom zakreslili aj na mape Slovenska, ktorú si sami zhotovili
V piatok 17.5. 2019 sa druháci opäť učili formou vysoko efektívneho učenia.
Spojili sme slovenský jazyk a literatúru, prvouku, výtvarnú výchovu a hudobnú
výchovu. Zamerali sme sa na rozvoj prezentačných a sociálnych zručností. Deti si
touto formou učenia rozvíjali zmysluplné učenie, tvorivosť a rešpektovanie
názorov svojich spolužiakov. A čo je dôležité, v skupinách dokázali pracovať pre
spoločný cieľ.
Na úvod deti písali slová, ktoré im napadli pri slove Slovensko. Spoločne sme sa
dostali a nasmerovali k pojmom vlajka, hymna, znak... Z puzzle si vyskladali vo
dvojiciach mapu Slovenska, z ktorej mali vyčítať čo najviac informácii.
Dozvedeli sa, s akými štátmi susedí Slovensko, akej farby sú označené pohoria a
nížiny, s ktorou krajinou máme najdlhšiu hranicu... Pomocou vyskladanej mapy si
zhotovili vlastnú mapu, kde spoznávali vlajky susedných štátov. V rámci čítania
s porozumením žiaci dostali náučné texty, z ktorých sa bližšie dozvedeli o
štátnych symboloch Slovenska. Neskôr pracovali s pracovnými listami, do ktorých
dopisovali chýbajúce informácie. Nové a zaujímavé informácie sme si spoločne
prerozprávali. Zistili, ako vznikla slovenská hymna, kto je autorom a naučili
sme sa spievať aj ľudovú pieseň Kopala studienku, pozerala do nej. Vedia opísať
nielen štátny znak, ale aj štátnu pečať, prečo je v štátnom znaku dvojkríž...
Takto vybavení vedomosťami mohli začať s tvorbou projektu. Pri práci si žiaci
pomáhali tabletmi, kde vyhľadali štátnu hymnu, ktorú si prepísali, spravili
rozbor básne, rátali strofy, verše, hľadali rýmy a na záver sme sa ju naučili aj
spievať. Svoje práce vzájomne prezentovali pred spolužiakmi. (Fotografie
TU)
Judita Môciková
IV.C -
Vlastiveda v pohybe. Orientácia na mape Od Tatier k
Dunaju.
Naša škola sa prezentuje okrem iného využívaním informačno-komunikačných technológií aj mimo predmetu informatická výchova. Spestrením hodiny vlastivedy v 3.B bolo využitie vzdelávacích stránok, ktoré zábavnou formou priblížia žiakom preberané učivo alebo blízko súvisia s obsahom vzdelávania daného predmetu. Takáto forma vyučovania je pre nás samozrejmosťou.
Trieda - 4.B
Predmet – Vlastiveda
Žiaci pracovali v skupinách a v blokoch VLA, SJL,VYV
a PVC.
Upevňovali sme životné zručnosti - dôveryhodnosť,
spolupráca, najlepší osobný výkon, kreativita, riešenie problémov, nápaditosť,
trpezlivosť.
Žiaci IV. C zavŕšili svoje vedomosti
o Vesmíre
blokovým výstupom - VLA, SJL, VYV. V skupinách si upevňovali životné zručnosti:
spoluprácu, iniciatívu, dôveryhodnosť, starostlivosť a najlepší osobný výkon.
M. Urblíková
Slovensko bolo v minulosti súčasťou Uhorského štátu. Milan Rastislav Štefánik bol jedným z tých, ktorí bojovali za osamostatnenie Slovákov. Zaslúžil sa o vytvorenie Československej republiky. Bol výnimočný tým, že nebojoval silou, ale rozhovormi a vyjednávaním.
Aj jedna z tém tretiackeho učiva vlastivedy je venovaná M. R. Štefánikovi. Túto osobnosť p. učiteľky žiakom v III.B a III.C priblížili zážitkovým učením spojeným s blokovým vyučovaním. Najskôr sa žiaci na hodinách oboznámili so životom a významom M.R. Štefánika. Informácie získali z učebnice, encyklopédie či internetu. Ich ďalšia cesta viedla do Brezovej pod Bradlom a Košarísk. Prezreli si rodnú obec M. R. Štefánika, v pamätnej izbe sa pútavou a zaujímavou formou dozvedeli skutočnosti z jeho života, v Brezovej pod Bradlom si prezreli jeho hrobku a pamätník. Po návrate žiaci svoje zážitky spracovali do slohovej práce a v malých skupinách do plagátov, ktoré si prezentovali a vystavili v triede. Touto cestou ďakujeme Mgr. Petrovi Uhlíkovi a PhDr. Matúšovi Valihorovi za pomoc pri realizácií tejto exkurzie.
PaedDr. Soňa Neštinová Mgr. Monika Urblíková
21. 3. sa triedy 3. B a 3. C v rámci hodín
vlastivedy zúčastnili
besedy o panovaní Uhorskej panovníčky Márie Terézie a jej
reformách. Pani učiteľka Valéria Fridrichová zaujímavou a deťom
primeranou formou priblížila život a vládu mocnej panovníčky a jej prínos
pre celý svet. Ďakujeme pani učiteľka.
Žiaci 4. C triedy na hodinách
prírodovedy a vlastivedy využívajú tablety. A učenie sa stáva
zábavou....
Raz vidieť je lepšie ako stokrát počuť
...