O škole

Špeciálny pedagóg

Výchovný poradca

Školský psychológ

Anglický jazyk - aktivity  v šk. roku 2021/2022

Anglický jazyk – plán práce na školský rok 2021/2022
Cieľ predmetu:
• rozvíjať základné kompetencie žiakov – čítanie, počúvanie, písanie a konverzácia
• rozvíjať komunikačné zručnosti žiakov, dôraz klásť na komunikáciu v cieľovom jazyku – využívať reálne situácie
• skvalitniť výchovno-vzdelávací proces využívaním informačno-komunikačných technológií
• uplatňovať moderné aktivizujúce metódy vo vyučovaní ANJ zamerané na rozvoj personálnych a sociálnych kompetencií
• rozvíjať čitateľskú a finančnú gramotnosť žiakov
• uplatňovať prvky VEU vo vyučovaní

Súťaže:
- Olympiáda v anglickom jazyku – školské kolo november 2021, obvodné kolo január 2022
- English Star – medzinárodná súťaž, máj – jún 2022
- Mladý prekladateľ – 6. ročník školskej súťaže
- Môj slovník z reality – tvorivý jazykový projekt
- Tranzistor 2022 – celoslovenská jazykovo-umelecká súťaž v rozhlasových hrách
- NOVÉ!
- Jazykový kvet Lupienok – celoslovenská jazykovo-prírodovedno-umelecká súťaž
- NOVÉ!

Projekty:
erasmus
etwinninf

 

Ďalšie aktivity:

- eu den jazykov - Európsky deň jazykov, 26. 09. 2021

 

Spolupráca:

- Megabooks Banská Bystrica

- OUP Oxford  

 

Školské súťaže:
Olympiáda 5. a 6. ročník
angličtinaUčiteľky anglického jazyka si na záver školského roka pripravili pre svojich žiakov ešte dve súťaže. V tej prvej, Olympiáde z anglického jazyka, si piataci a šiestaci písomnou formou preverovali svoje jazykové zručnosti v častiach čítanie a posluch s porozumením, slovná zásoba a gramatika.

Medzi piatakmi najlepšie obstáli títo žiaci:
1.miesto - Filip Šulák, 5.B 
2.miesto - Liliana Kaščáková, 5.B
3.miesto - Emma Busnyáková, 5.B, Emma Klimová, 5.A
Výsledky 6. ročník:
1. miesto - Bianka Kováčová, 6.A
2. miesto - Gregor Klacek, 6.B, Patrik Kováč, 6.A
3.miesto - Samuel Haring, 6.A, Peter Šoltés, 6.B

Mladý prekladateľ
Druhá školská súťaž, Mladý prekladateľ, je medzi žiakmi veľmi obľúbená a tak mala hojnú účasť. Žiaci si môžu vyskúšať, aké je to byť prekladateľom textov, ktoré pre nich vyberáme podľa príslušnej jazykovej úrovne. Pri hodnotení sa prihliada na plynulosť, zrozumiteľnosť a presnosť prekladu.
Výsledky 5. ročník:
   1.miesto - Liliana Kaščáková, 5.B
   2.miesto - Filip Šulák, 5.B 
   3.miesto - Monika Giláňová, 5.B
6.ročník:
   1.miesto - David Hlaváč, 6.B
   2.miesto - Jakub Holic, 6.B
   3.miesto - Samuel Mikulčík, 6.B
7.ročník:
   1.miesto - Sabína Dekíšová, 7.B
   2.miesto - Alexandra Koleničová, 7.B
   3.miesto - Marek Šulák, 7.A 
8.ročník: 
   1.miesto - Nella Prokeinová, 8.A
   2.miesto - Samara Orgonášová, 8.A
   3.miesto - Hana Ševčíková, 8.A
9.ročník:
   1.miesto - Adam Herich, 9.A
   2.miesto - Kristián Lovčičan, 9.A
   3.miesto - Alexandra Putišová, 9.A

Víťazom srdečne blahoželáme a všetkým žiakom ďakujeme za účasť! Tešíme sa, že nám na škole rastie toľko jazykových talentov. 
PK cudzích jazykov

anjanjanjanjanj

Anglický jazyk - aktivity  v šk. roku 2020/2021

den jazykovV piatok 25.9.2020 sme si na hodinách angličtiny pripomenuli Európsky deň jazykov. V triedach V.B, VI.B, VIII.B a IX.B sme sa venovali zaujímavým aktivitám. Funny English idioms - žiaci priraďovali k anglickým ustáleným spojeniam ich význam a slovenský ekvivalent. Dozvedeli sa napríklad, že keď Angličan povie: It's raining cats and dogs, neznamená to, že z oblohy padajú mačky a psy, ale že leje ako z krhly. European languages quiz - žiaci podľa nahrávok hádali, o aký európsky jazyk ide.
Mgr. Simona Michalčinová

englishstarV júni 2021 sa na našej škole opäť konala obľúbená medzinárodná súťaž v anglickom jazyku English Star, ktorá každoročne láka žiakov nielen možnosťou  overiť si svoje jazykové zručnosti, ale aj získať zaujímavé vecné ceny. Tentokrát sa do nej zapojilo 47 žiakov z 2. až 9. ročníka s priemernou úspešnosťou 80,87 %. Až 35 žiakov dosiahlo výsledok nad 80%, čo im prinieslo diplom so zlatou medailou. 
Všetkým zapojeným žiakom blahoželáme k výsledkom, ďakujeme za účasť a tešíme sa na ďalšie spoločné jazykové podujatia!

Anglický jazyk - aktivity  v šk. roku 2019/2020

Dňa 15. 01. 2020 sa uskutočnilo okresné kolo olympiády v anglickom jazyku.

Výsledky:

Kategória 1A (5. - 7. ročník) –  2. miesto - Kristián Lovčičan   (7.A)
                                         Srdečne gratulujeme!



Výsledky zo školského kola olympiády v anglickom jazyku

V novembri 2019 sa na našej škole uskutočnilo školské kolo olympiády v anglickom jazyku.

 

Kategória 1A (ročník 5. – 7.) 

1. miesto  - Kristián Lovčičan - 7. A

2. miesto – Samuel Sklenka – 7. A

3. miesto  - Adam Herich – 7. A


K
ategória 1B (ročník 8. – 9.) 

1. miesto  - Iveta Hoang – 9. A

2. miesto – Aleš Kúšik -   9. B

3. miesto  - Zuzana Nela Kolorédyová – 9. A

 

Srdečne gratulujeme!

Žiaci Kristián Lovčičan a Iveta Hoang  postupujú do okresného kola olympiády v anglickom jazyku, ktoré sa uskutoční 15. januára 2020. Držíme palce!

 

 

Anglický jazyk - plán práce na šk. rok 2019/2020

Cieľ predmetu:

- zvýšiť úroveň všetkých komunikačných zručností žiakov, t. j. rozprávanie, písanie, čítanie a počúvanie.

Súťaže:

- Olympiáda v anglickom jazyku – školské kolo november 2019, obvodné kolo január 2020

- English Star – medzinárodná súťaž, máj 2020

- Mladý prekladateľ – 5. ročník školskej súťaže

- Spelling – školská súťaž

- iné – podľa aktuálnej ponuky 

Projekty:

-

 

 

 

Ďalšie:

 

       26. 09. 2019

 

Aktivity k Európskemu dňu jazykov:

- zhotovenie najoriginálnejšieho plagátu  -  Európsky deň jazykov

- Tongue Twisters in English – Jazykolamy v angličtine

- Jazyková štafeta – súťaž v gramatike, slovíčkach a konverzácii pre tímy

- Language exercises - Jazykové cvičenia online – www.jazykovevzdelavanie.sk

- Animal sounds

- Celebrities speaking languages

- CLILové hodiny,... 

 

Spolupráca: 

- Megabooks Banská Bystrica
- OUP Oxford 

 

 Metódy, aktivity:

- SOFT CLIL
- Motivačné hry
- Zážitkové učenie
- Učenie na stanovištiach
- Projektová práca
- Mentálne mapovanie
- Čítanie s porozumením
- Tvorivé úlohy
- Aktivizačné metódy zamerané na rozvoj počúvania, písania a rozprávania
- Angličtina online – www.planetavedomosti.iedu.sk/ - nové trendy vzdelávania

Lenka Tršová Husárová

Anglický jazyk - aktivity v šk. roku 2018/2019


Výsledky žiakov v medzinárodnej súťaži v anglickom jazyku English Star:
english starenglisstarenglish star


Aj tento rok sa konala na našej škole školská súťaž Mladý prekladateľ. Úlohou žiakov je v stanovenom limite preložiť anglický text do slovenčiny. Sme radi, že každým rokom sa záujem našich žiakov zvyšuje a tento rok sa súťaže zúčastnilo viac ako 50 žiakov druhého stupňa. Víťazom samozrejme gratulujeme. :)

5. roč
1. miesto  - Peter Dvorský
2. miesto - Samara Orgonášová, Radka Mlynárčiková
3. miesto - Matej Ivan, Patrik Tršo
6. roč
1. miesto - Kristián Lovčičan
2. miesto - Adam Herich
3. miesto - Jakub Chrobák
7. roč.
1. miesto - Nina Živčiicová
2. miesto - Miroslav Kútik
3. miesto - Simona Renčová
8.ročník
1. miesto - Radoslav Majer
2. miesto - Klára Drblíková
3- miesto - Daniela Hlavčová
9.ročník
1. miesto - Roman Uhrin
2. miesto - Lucia Patschová
3- miesto - Linda Matušíková, Marek Valent


15.11. 2018 sa konala 
školská súťaž prezentácie projektov v anglickom jazyku na tému MUSIC 
1. miesto  - Andrej Sedláček - 9.A
2. miesto - Viktória Vincencová - 9.A
3. miesto  - Lucia Patschová - 9.B
GRATULUJEME. 

 

13.11. 2018  - sa konalo školské kolo olympiády v anglickom jazyku
Kategória 1B (8. -9. ročník)
1. miesto  - Aleš Kúšik - 8.B
2. miesto - Andrej Sedláček - 9.A
3. miesto  - Klára Drblíková - 8.A

Kategória 1A (5. - 7. ročník)
1. miesto  - Petra Uhrovičová - 7.A
2. miesto - Viktor Sedliak, Simona Renčová - 7.A
3. miesto  - Vladimír Urblík - 7.A
SRDEČNE GRATULUJEME. 
Aleš Kúšik a Petra Uhrovičová   v januári 2019 postupujú do  okresného kola olympiády v anglickom jazyku.
Držíme palce.

 

 

Deň 26.09.  každoročne patrí Európskemu dňu jazykov. Tak ako každý rok, aj tento rok sme sa rozhodli si tento deň pripomenúť aj na našej škole. Aktivity k tomuto dňu prebiehali od 26.9. do 03.10. Pre našich žiakov sme si pripravili zaujímavé aktivity, v ktorých sa zoznámili so štátmi Európy, priblížili si ich kultúru a jazyk, ktorým hovoria. Žiaci vyrábali projekty, kreslili vlajky a prezentovali svoje vedomosti o danej krajine.

 

 

 

Anglický jazyk - aktivity v šk. roku 2017/2018

 

Výsledky zo školskej anglickej súťaže Mladý prekladateľ 2018:

 

5.ročník

6. ročník

7. ročník

8. ročník

1. miesto

Rebeka Novodomcová

Simona Renčová

Klára Drblíková

Lucia Patschová

2. miesto

Adam Herich

            -

Daniela Hlavčová

Andrej Sedláček

3. miesto

Kristián Lovčičan

            -

Timea Tóthová

Karolína Lovčičanová


Výsledky z okresného kola olympiády v ANJ:
ANJ:
kategória 1A - 2. miesto Aleš Kúšik - 7. B
kategória 1B - 4. miesto Tereza Veselá - 9. A

Výsledky zo školského kola olympiády v anglickom jazyku

V novembri 2017 sa na našej škole uskutočnilo školské kolo olympiády v anglickom jazyku.

Kategória 1A (ročník 5. – 7.) 

1. miesto  - Alex Kúšik- 7. B

2. miesto – Timea Tóthová – 7. B

3. miesto  - Marcel Brand – 7. B

Kategória 1B (ročník 8. – 9.) 

1. miesto  - Tereza Veselá – 9. A

2. miesto – Lucia Kukučková -   9. A

3. miesto  - Matúš Kupec – 9. A

 

Srdečne gratulujeme!

Žiaci Tereza Veselá a Alex Kúšik  postupujú do okresného kola olympiády v anglickom jazyku, ktoré sa uskutoční 18. januára 2018. Držíme palce!

 

 

Anglické divadelné predstavenia – 3.11. 2017

 

Divadelné centrum Martin sa zaoberá produkciou divadelných predstavení pre deti a mládež, taktiež produkciou predstavení v anglickom znení, ktoré sú koncipované ako učebná pomôcka.

Naši žiaci sa zúčastnili dvoch divadelných predstavení v divadelnej sále MsKC v Žiari nad Hronom.

A bold rabbit – pre žiakov 5. a 6. ročníka - adaptácia knižky J. C. Hronského o smelom zajkovi.

Inscenácia obsahovala 50% hovoreného slova v angličtine a 50% v slovenčine. Paradoxom Cígerovej rozprávky je skutočnosť, že zajko, hoci smelý a odvážny, je vlastne anti-hrdinom. Nepočúvne otcovu radu, že zajace majú chodiť po takých chodníčkoch, po  ktorých chodievajú ľudia, oklame vranu i psov, vystraší ľudí v meste, okradne zbojníkov, prvé čo si za ukradnuté peniaze kúpi je krásny oblek a nové auto. I napriek týmto skutočnostiam, je zajko hrdinom pozitívnym a predovšetkým si okamžite získa detského čitateľa, v prípade divadelnej adaptácie, detského diváka. Divadelné naštudovanie Smelého zajka bolo ozvláštnené výraznou hudobnou zložkou, v inscenácii boli veselé pesničky, ktoré dopovedali jednotlivé výstupy. Predstavenie bolo zamerané na: prítomný jednoduchý a priebehový čas, minulý čas a predložky.

The Heroes – žiaci 7., 8. a 9. ročníka

Všetci obdivujeme hrdinov. Potreba mať svojho hrdinu, identifikovať sa s niekým výnimočným, je vlastná každému z nás. Hemžia sa nimi filmy a všetci im držíme palce. Najmä dospievajúci a mládež sa potrebujú identifikovať s niekým lepším, napodobňovať, no niekedy, na škodu veci zabúdajú na tých, ktorí žijú na dosah. Na reálnych hrdinov z mäsa a kostí – svojich spolužiakov, kamarátov, susedov... A práve o nich bolo toto predstavenie. Anketa Detský čin roka už takmer 20 rokov predstavuje príbehy malých hrdinov, ktorí svojím konaním pozitívne ovplyvňujú svet okolo seba. Niektorí z nich odvážne zachránili ľudský život, iní sa deň čo deň usilovne starajú o svojich mladších súrodencov alebo chorých rodičov. Anglicko-slovenská inscenácia Hrdinovia je mozaikou týchto príbehov a ukazuje, že hrdinstvo má v skutočnom živote mnoho podôb, hoci často si ho predstavujeme úplne inak. V hre boli predstavené autentické postavy mladých ľudí, ktoré dokázali divákov svojím príbehom osloviť a inšpirovať. Posolstvo, ktoré chceli účinkujúci sprostredkovať, je napokon jednoduché - v každom z nás sa skrýva hrdina, musíme len potlačiť strach ním byť. Predstavenie bolo zamerané na: prítomný, minulý, budúci a predprítomný čas, podmienkové vety, trpný rod, frázové slovesá, predložky. Inscenácia obsahovala 90% hovoreného slova v angličtine, ktoré bolo doplnené vysvetľujúcimi či vtipnými vsuvkami v slovenskom jazyku.

 

 

Metodický miniseminár vydavateľstva OXFORD UNIVERSITY PRESS pre učiteľov anglického jazyka základných a stredných škôl

Dňa 19.10. 2017 sa na našej škole uskutočnil miniseminár s názvom ´To speak or not to speak´ vydavateľstva Oxford University Press. Spolu s lektorom Mgr. Petrom Hučekom (ELT Consultant) a ďalšími kolegyňami sme diskutovali na rôzne témy. Hlavnou súčasťou semináru však boli aktivity zamerané na rozvoj zručnosti rozprávanie, zlepšovanie výslovnosti a osvojenie sa novej slovnej zásoby. Touto cestou by sme sa chceli ešte raz poďakovať p. Hučekovi, ako aj p. Šrobárovi z Littery a p. Škarbovi z Oxford Bookshop –za cenné informácie a príjemne strávený deň.

 

Európsky deň jazykov 

Deň 26.09.  každoročne patrí Európskemu dňu jazykov. Tak ako každý rok, aj tento rok sme sa rozhodli si tento deň pripomenúť aj na našej škole. Aktivity k tomuto dňu prebiehali od 26.9. do 29.9. Pre našich žiakov sme si pripravili zaujímavé aktivity, v ktorých sa zoznámili so štátmi Európy, priblížili si ich kultúru a jazyk, ktorým hovoria. Žiaci vyrábali projekty, kreslili vlajky a prezentovali svoje vedomosti o danej krajine.

 

 

 

Anglický jazyk - aktivity v šk. roku 2016/2017

Medzinárodná súťaž z anglického jazyka English Star 2017

 

ENGLISH STAR je medzinárodná súťaž v anglickom jazyku pre žiakov základných škôl. Jej hlavným poslaním je propagovať a popularizovať anglický jazyk ako vyučovací predmet, ale aj zábavnou formou motivovať žiakov k úspešnému riešeniu písomných testov a skúšok. Súťaž umožní žiakom zábavnou formou porovnávať svoje vedomosti s rovesníkmi z iných škôl, predviesť okoliu svoje schopnosti a dosiahnuť za ne uznanie, prispievať k vyhľadávaniu talentovaných žiakov, poskytovať učiteľom anglického jazyka materiály využiteľné na zatraktívnenie a skvalitnenie vzdelávania.

Dňa 22.5.2017 si žiaci našej školy už po štvrtýkrát preverili svoje vedomosti z anglického jazyka v anglickej súťaži English Star 4. 

Vo všetkých kategóriách 1.-9. ročník bolo v celkovom hodnotení viacero súťažiacich, ktorí v testovaní dosiahli 100%. Z našej školy to boli títo traja žiaci:

Eva Vonkomerová 4.B,

Lucia Patschová, 7.B,

Sabína Matiščáková, 8. A.

 

Úspešnosť nad 95% získali nasledovní žiaci:

Patrick Grolmus – 4.B

Alica Gocníková – 2.A

Iveta Tu Hoang – 6.A

Karolína Lovčičanová – 7.A

Tereza Veselá – 8.A

Lucia Kukučková – 8.A

Ema Igazová – 8.A

 

Všetci súťažiaci  s počtom bodov nad 80%, čo je v prípade našej školy až 30 z 32, získali Diplom so zlatou medailou.  Ostatným radosť urobili účastnícke diplomy ako motivácia do ďalších ročníkov. 

Za skvelé úspechy našim žiakom srdečne blahoželáme a tešíme sa na ďalší úspešný ročník. 

 

                                                                                     L. Tršová Husárová



V mesiaci marec sa na našej škole uskutočnila súťaž Mladý prekladateľ. Úlohou žiakov bolo preložiť anglický text do slovenčiny tak, aby znel čo najlepšie. Keďže marec je mesiacom kníh, tento rok naši žiaci prekladali do slovenčiny úryvky z literárnych diel. Ich úlohou bolo preložiť napríklad rozprávku od Antoine de Saint - Exupéryho - Malý princ, či  úryvok z románu od Daniela Defoea - Robinsom Crusoe.
Všetci žiaci, ktorí sa zúčastnili boli výborní a tešíme sa spolu na ďalší ročník.  Víťazom ešte raz gratulujeme.
4. ročník
1. miesto - Kristián Lovčičan, 4.C
2. miesto - Rebeka Novodomcová, 4.B
3. miesto - Adam Herich, 4.B
5. ročník
1.miesto - Jakub Bungyi, 5.B
2.miesto - Miroslav Kútik, 5.A
3.miesto - Liana Koniariková, 5.A
6. ročník
1.miesto - Timea Tóthová, 6.B
2.miesto - Aleš Kúšik, 6.B
3.miesto - Klára Drblíková, 6.A
7. ročník
1.miesto - Viktória Vincencová, 7.A
2.miesto - Roman Uhrin, 7.A
3.miesto - Denis Belan, 7.A
8. ročník
1.miesto - Sabina Matiščáková, 8.A
2.miesto - Lucia Kukučková, 8.A
3.miesto - Tomáš Ivan, 8.A
9. ročník
1.miesto - Lukáš Knoška, 9.A
2.miesto - Soňa Herková, 9.A
3.miesto - Filip Ambrózy, 9.B

 

 

P. učiteľka Palkovičová zapojila svojich žiakov do projektu eTwinning. V VI.A vyrobili najskôr v januári predstavovacie video a potom vo februári spracovali tému Animals do prezentácii a atlasu zvierat.

 

Dňa 17. 01. 2017 sa uskutočnilo okresné kolo olympiády v anglickom jazyku.

Výsledky:

 

Kategória 1A –  3. miesto - Aleš Kúšik   (6. B)
Kategória 1B – 3. miesto – Sabina Matiščáková (8. A)

 

                                         Srdečne gratulujeme!

 

V novembri 2016 sa na našej škole uskutočnilo školské kolo olympiády v anglickom jazyku.

V kategórii 1A (ročník 5. – 7.) súťažilo  spolu 14 žiakov. 

 1. miesto  - Július Jančok - 6. A

2. miesto – Alex Kúšik – 6. B

3. miesto  - Martin Ďurana – 7. A

 

V kategórii 1B (ročník 8. – 9.) súťažilo  spolu 9 žiakov. 

1. miesto  - Sabina Matiščáková – 8. A

2. miesto – Lukáš Knoška -   9. A

3. miesto  - Tereza Veselá – 8. A

Srdečne gratulujeme!

Žiaci Sabina MatiščákováJúlius Jančok  postupujú do obvodného kola olympiády v anglickom jazyku, ktoré sa uskutoční 17. januára 2016. Držíme palce!

                                                                                             

P. uč. Tršová sa so žiakmi zapojila do projektu eTwinning.

V celej Európe si 26.9.
, v Európsky deň jazykov, pripomíname jej jazykovú a kultúrnu rozmanitosť, ako aj význam ovládania cudzích jazykov nielen pre štúdium a lepšie uplatnenie na trhu práce, ale aj všestranný rozvoj osobnosti. Rôznymi aktivitami sme si ho pripomenuli aj my.

 

 

 

Anglický jazyk – novinky, akcie, súťaže v šk. roku 2015/2016

Englishstar je medzinárodná súťaž v anglickom jazyku pre žiakov základných škôl. Jej hlavným poslaním je propagovať a popularizovať anglický jazyk ako vyučovací predmet, ale aj zábavnou formou motivovať žiakov k úspešnému riešeniu písomných testov a skúšok. Súťaž umožní žiakom zábavnou formou porovnávať svoje vedomosti s rovesníkmi z iných škôl, predviesť okoliu svoje schopnosti a dosiahnuť za ne uznanie, prispievať k vyhľadávaniu talentovaných žiakov, poskytovať učiteľom anglického jazyka materiály využiteľné na zatraktívnenie a skvalitnenie vzdelávania.

Diplom so zlatou medailou získal/a:

- úspešnosť nad 80 %

5. ročník: Aleš Kúšik 80, 5%

6. ročník: Karolína Lovčičanová 81 %, Lucia Patschová 94 %

7. ročník: Terézia Veselá 88 %, Sabina Matiščáková 89,5 %

8. ročník: Vanesa Somsiová 81 %

                                                         Srdečne gratulujeme!  (kompletné výsledky)

 

Vyhodnotenie školskej súťaže z anglického jazyka "Mladý prekladateľ 2016"

 

Kategória 7. ročník

1. miesto - Sabina Matiščáková, 7.A

2. miesto - Aleš Kúšik, 5.B

3. miesto - Tomáš Ivan, 7.A

 

Kategória 8. ročník

1. miesto - Lukáš Knoška, 8.A

2. miesto - Samuel Lambert, 8.B

3. miesto - Adrián Dekýš, 8.A

 

Kategória 9. ročník

1. miesto - Marek Štrba, 9.C

2. miesto - Adrián Knap, 9.A

2. miesto - Radoslav Košta, 9.A

3. miesto - Martin Ries, 9.A

3. miesto - Jozef Barniak, 9.C  

 

Nrecitaciaaši žiaci reprezentovali našu školu v recitačnej anglickej súťaži Jazykový kvet. Jazykový kvet – „Language Flower“ je celoslovenská akreditovaná postupová súťaž v cudzích jazykoch v dvoch vetvách Poézia & próza a Dráma. Bola to skvelá príležitosť pre šikovných žiakov, ktorí majú radi angličtinu a dobrý recitačný prejav.

My sme mali zastúpenie pre vetvu prózu a drámu. Súťaže sa zúčastnili 4 žiaci. Aj keď sme nepostúpili do krajského kola, to vôbec  nevadí, naši žiaci odviedli skvelú prácu a skúsenosti posúvajú vpred, a tak veríme, že na budúci rok do krajského kola postúpime.

Zúčastnení žiaci:

Lukáš Knoška – 8. A -próza, dráma

Soňa Herková – 8. A – próza, dráma

Sabina Matiščáková – 7. A – dráma

Karolína Lovčičanová – 6. A - próza

Ešte raz ďakujem za príjemnú spoluprácu, zodpovedný prístup a vytrvalosť v dlhodobej príprave.              L. Tršová Husárová 

 

Čítanie s porozumením má nezastupiteľné miesto v cudzojazyčnom vyučovaní. Vedieť pracovať s textom, nielen ho prečítať, ale predovšetkým porozumieť hlavným informáciám, alebo obsahu textu v cudzom jazyku je dôležitým predpokladom zvládnutia cudzej reči. Na hodinách anglického jazyka učíme žiakov čo najväčšej miere porozumieť obsahu textu, bez jeho mechanického prekladania.

Na rozvoj čitateľskej gramotnosti na hodinách anglického jazyka používame:

- Čítanky z edície OXFORD BOOKWORMS, ktorých súčasťou sú aktivity pred, počas čítania a po čítaní

   - žiaci 6. A triedy - čítanka Orca (Phillip Burrows a Mark Foster

   - žiaci 8. A triedy – čítanka Five Children and It (Edith Nesbith)

- Výukový anglický časopis R&R pre žiakov 7., 8. a 9. ročníka, ktorý obsahuje veľa zaujímavých článkov a cvičení, je určený pre úroveň A1 – A2. 

citanky   citanky

 

 

Na hodine angličtiny v V.B sa žiaci pokúsili zužitkovať, čo sa naučili. Vyskúšali  si vytvoriť a popísať ich obľúbený recept. Nezostalo im nič iné, len popriať si: Dobru chuť -Good appetite

 

Školské kolo olympiády v anglickom jazyku

V decembri 2015 sa na našej škole uskutočnilo školské kolo olympiády v anglickom jazyku.

V kategórii 1A (ročník 5. – 7.) súťažilo  spolu 22 žiakov. 

  1. 1. miesto  - Sabina Matiščáková – 7. A
  2. 2. miesto – Terézia Veselá -  7. A
  3. 3. miesto  - Natália Jandíková– 7. A

 

V kategórii 1B (ročník 8. – 9.) súťažilo  spolu 20 žiakov. 

  1. 1. miesto  - Marek Štrba – 9. C
  2. 2. miesto  - Adrián Knap – 9. A
  3. 3. miesto  - Simon Čierny, Lukáš Knoška – 8. A

Žiaci Sabina Matiščáková a Marek Štrba postúpili do obvodného kola olympiády v anglickom jazyku, ktoré sa uskutočnilo 13. januára 2016.

  

Výsledky z okresného kola uskutočneného dňa 13. 01. 2016 

Kategória 1A –  3. miesto - Sabina Matiščáková  (7. A)

Kategória 1B – 4. miesto – Marek Štrba (9. C)

 

Srdečne gratulujeme!

 

 

Na anglickom jazyku v 5. ročníku sa venujeme rozvoju komunikačných zručností pri tvorbe mini projektu. Úlohou žiakov bolo nakresliť vlastný obrázok. Následne pomocou prítomného priebehového času vytvoriť otázky k danému obrázku, odpovedať na ne a odprezentovať ho.
      V.B - Štangová, Sliacka

 

Výsledky zo školského kola Olympiády v anglickom jazyku v šk. roku 2014/2015:

 

Kategória 1A (žiaci 5. – 7. ročníka):

1. miesto - Vanesa Somsiová – 7. C

2. miesto -  Lukáš Knoška – 7. A

3. miesto - Tereza Veselá – 6. A

 

Kategória 1B (žiaci 8. – 9. ročníka):

1. miesto - Marek Štrba – 8. C

2. miesto - Natália Slašťanová – 8. A

3. miesto - Sofia Tileschová – 8. A

Srdečne gratulujeme!

Do obvodného kola postupujú víťazi školského kola, t. j. Vanesa Somsiová a Marek Štrba.          Držíme palce!

 

 

Práca so slovníkmi na hodine anglického jazyka

a 29. 4. 2014 mali možnosť žiaci zo 6. A triedy zažiť zaujímavú hodinu angličtiny. Hodinu viedol Martin Škarba - skúsený pedagóg a v súčasnej dobe  pracovník pre Oxford Bookshop Banská Bystrica. Cieľom hodiny bolo oboznámiť žiakov s jednotlivými druhmi slovníkov na výuku anglického jazyka.

 

Už po piatykrát, a to 30 hodín anglického jazyka v týždni, teda 6 hodín denne si mohli naši žiaci  zdokonaliť  zručnosti v anglickom jazyku na aktívnom jazykovom týždni.

 

 

ziaciV decembri 2013 sa na našej škole uskutočnilo školské kolo olympiády v anglickom jazyku.

V kategórii 1A (ročník 5. – 7.) súťažilo  spolu 15 žiakov. 

  1. miesto  - Terézia Veselá – 5. A
  2. miesto – Adrián Knap – 7. A
  3. miesto  - Jozef Barniak – 6. C

 

V kategórii 1B (ročník 8. – 9.) súťažilo  spolu 11 žiakov. 

  1. miesto  - Kristína Bungyová – 8. A
  2. miesto – Martina Krnáčová – 9. A
  3. miesto  - Martina Nagyová – 8. C

 Srdečne gratulujeme a všetkým žiakom ďakujeme za účasť.  

Žiačky Terézia Veselá a Kristína Bungyová postupujú do obvodného kola olympiády v anglickom jazyku.

 

 

V dňoch 13. – 17. novembra 2013 sa naši žiaci zúčastnili poznávacieho zájazdu do LONDÝNA.

Poznávacieho zájazdu sa zúčastnili žiaci z druhého stupňa s pani učiteľkami Alexandrou Lebovou a Veronikou Rozenbergovou, ako aj dvomi rodičmi.

Všetko sa to začalo pred II.  základnou školou v dopoludňajších hodinách. Cestovali sme cez Rakúsko, Nemecko, Holandsko, Belgicko, Francúzsko a od Anglicka  nás delilo už len more, cez ktoré sme sa dostali tunelom popod La Manche.

Program bol skutočne veľmi bohatý. 

Pamiatky a zaujímavosti, ktoré sme navštívili:

Big Ben, Westminster, Konská stráž, Buckinghamský palác, Britské múzeum, Trafalgarské  námestie, nákupná ulica Oxford Street, Big Ben, Madame Tussauds, Londýnske oko, City of London, Tower of London, Picadilly Circus, Tower Bridge, ...

Boli to neopakovateľné zážitky a veríme, že takýchto vzdelávacích zájazdov na našej škole podnikneme ešte veľa.

 

 

V tomto školskom roku sa naša škola zapojila do viacerých projektov Etwinning.

Od mája 2013 sme začali spolupracovať s anglickou školou na projekte eSafety. Táto škola sídli v mestečku Doncaster. S pánom učiteľom Philom Sheppardom sme sa dohodli na prvej úlohe – písanie listov. V máji sme dostali od detí z Anglicka vyše 45 listov. Naši žiaci z nich mali obrovskú radosť. Na hodinách anglického jazyka sme im písali odpovede. Žiaci tak mali možnosť v praxi si vyskúšať,  ako im ide písanie v angličtine. Ich práce boli veľmi pekné, veď posúďte sami.

Ďalšou úlohou už v budúcom školskom roku, v septembri,  bude artwork – výtvarné práce o našom meste Žiar nad Hronom.

L. Tršová Husárová

 

AKTÍVNY ANGLICKÝ TÝŽDEŇ

V týždni od 18. do 22. marca sa v našej Základnej škole na Ulici Dr. Janského č. 2 uskutočnil aktívny anglický týždeň, ktorý sme zorganizovali už po štvrtýkrát. Práve lektori z jazykovej školy SIDAS k nám zavítali druhý raz. Tento program obsahuje 30 vyučovacích hodín. Lektori sú anglickí „native speakers“, teda program prebieha  „only English“ – len v angličtine. Tento rok sa nám prihlásilo 40 žiakov 4. až  9. ročníka, takže sme vytvorili dve skupiny. Jednu skupinu viedol  Jack Robinson pochádzajúci  z Brightonu v Anglicku a druhú skupinu Ryan  Maguire  z Toronta v Kanade. Našim žiakom sme tak umožnili využiť získané poznatky z vyučovacích hodín anglického jazyka, komunikovať s lektormi, ktorých rodným jazykom je angličtina, zároveň si obohatiť slovnú zásobu a zdokonaliť vlastnú angličtinu prostredníctvom zaujímavých aktivít. Tvorili projekty o mestách v anglicky hovoriacich krajinách – napr. Liverpool, Toronto, San Francisco,  učili sa komunikovať v rôznych situáciách – napríklad v reštaurácii a rôznymi hrovými činnosťami si rozvíjali svoje jazykové zručnosti. Po absolvovaní programu dostal každý žiak certifikát.  Aj touto cestou sa snažíme prispievať k tomu, aby naši žiaci nemali zábrany rozprávať v cudzom jazyku. Ohlasy na tento týždeň, tak ako každý rok, boli výborné.

 

Poznávací zájazd do Londýna

Dňa od 14.11. do 18.11. 2012 sme sa zúčastnili poznávacieho zájazdu do hlavného mesta Veľkej Británie, teda Londýna. Všetko sa to začalo pred II.  základnou školou kde sme sa stretli a vyrazili v dopoludňajších hodinách. Naša cesta viedla cez Rakúsko, Nemecko, Holandsko, Belgicko, Francúzsko a od Anglicka  nás delilo už len more, cez ktoré sme sa dostali tunelom popod La Manche. Po dlhom cestovaní sme sa nadránom konečne dostali do Londýna, kde začal náš bohatý program, s ktorým nás oboznámil sprievodca.

Druhý deň začal pešou prehliadkou Londýna,  rôznymi zaujímavosťami, medzi ktoré patrili napríklad Big Ben, Westminster, Konská stráž, Buckinghamský palác, Britské múzeum, Trafalgarské  námestie, nákupná ulica Oxford Street, ale najviac nás zaujal Big Ben,  ktorého vežička  bola vysvietená na zeleno, čo znázorňovalo, že práve zasadá parlament a my sme to mohli vidieť na vlastné oči. Náš deň sa ukončil tým, že sme autobusom prišli do hotela pod názvom King Solomon, ktorý sa nachádzal v židovskej štvrti. Tretí deň, plný vzrušenia po nových zážitkoch, sme začali chutnými raňajkami, po ktorých sme sa pobrali do Kráľovskej hvezdárne s nultým poludníkom, námorného, prírodovedného, geologického, vedecko-technického múzea, ale našu najväčšiu pozornosť sme venovali Madame Tussauds, kde sme videli voskové figuríny  rôznych osobností sveta a Londýnskemu oku, odkiaľ sme zas mohli obdivovať videli večerný Londýn v plnej kráse.

Náš posledný deň v Londýne sme strávili v časti City of London, prehliadkou Tower of London, nádherným mostom Tower Bridge, prešli sme sa po južnom nábreží Temže, dostali sme sa aj k lodi Francisa Drakea, Skakespearovskému divadlu Globe a na záver celého výletu sme sa dostali ku katedrále svätého Paula, odkiaľ sme sa vracali domov.

Cestou domov nás všetkých boleli z toľkého chodenia nohy, ale stálo to za tie neopakovateľné zážitky a veríme, že takýchto vzdelávacích zájazdov ešte veľa podnikneme aj s našou úžasnou pani učiteľkou   Máriou Nárožnou,  ktorá nám tento výlet umožnila. Ďakujeme.

 Simona Repiská, Daniela Riesová, VIII.A tr.

 

 

V apríli sa na druhom stupni uskutočnili interaktívne hodiny v anglickom jazyku, kde hlavnými témami boli Svetový deň zdravia (7. apríl),  Svetový deň Zeme (22. apríl) a  Veľkonočné sviatky. 

Svetový deň zdravia a Svetový deň Zeme boli témy určené pre 8. a 9. ročník.

7. apríl sa od roku 1950 oslavuje ako Svetový deň zdravia (World Health Day).

Tento deň je symbolickým pripomenutím si založenia Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO), ktorá vznikla práve 7. apríla 1948. Hlavným cieľom Svetového dňa zdravia je každý rok informovať celosvetovú verejnosť o špecifickej problematike dotýkajúcej sa sféry zdravia, ochorení a ťažkostí v oblasti zdravotníctva. Tento dátum býva tradične sprevádzaný celosvetovými podujatiami sústreďujúcimi sa na každoročne vyhlasovanú tému.  Každý rok Svetová zdravotnícka organizácia vyberá určitý zdravotný problém a nabáda ľudí  k zamysleniu sa nad touto problematikou. Hlavnou témou tohtoročného svetového dňa je antimikrobiálna rezistencia, jej nárast a rozširovanie /antimikrobiálne látky sú látky schopné vyliečiť infekčné ochorenia/.

 

Svetový deň Zeme si ľudstvo na celom svete už tradične pripomína 22. apríla. Jeho história siaha do roku 1970, kedy vedci a ekológovia na snímkach Zeme z kozmu pozorovali poškodenie atmosféry (The Earth Day). Je to deň, ktorý patrí našej planéte Zem. Zemi, ktorú by si mal každý z nás vážiť a hlavne sa o ňu aj starať. Aspoň tento deň by sme sa mali odhodlať pre ňu niečo pekné, užitočné a prospešné urobiť. Deň Zeme oslavujeme aj preto, aby sme si pripomenuli svoju závislosť na cenných daroch, zemských zdrojoch, ktoré nie sú nevyčerpateľné a rovnováha všetkého životného na tejto planéte je vzácna, obdivuhodná, no veľmi krehká. Preto by sme ju mali chrániť pre seba, ale najmä pre naše budúce generácie.

Na hodinách anglického jazyka sa využili medzipredmetové vzťahy, interaktívne metódy (diskusia, práca s materiálom), na základe ktorých sa žiaci dostali do stredobodu diania, mali priestor hovoriť o vlastných skúsenostiach a vedomostiach. Deti mali možnosť upevniť si svoje doterajšie vedomosti v oblasti zdravia a životného prostredia, rozšíriť si slovnú zásobu z anglického jazyka, dozvedieť sa viac o problematike zdravia a o dôležitosti ochrane nášho životného prostredia (ŽP), ďalej sa zoznámili so základnými  symbolmi Svetového dňa Zeme. Spoločne sme riešili možnosti ochrany ŽP, šetrenie zdrojov v domácnostiach.

Veľkonočné sviatky boli témou pre piaty a šiesty ročník. Veľká noc sa vždy oslavuje prvú nedeľu po prvom jarnom mesačnom splne. K jarnej oslave slnovratu, ku vzkrieseniu prírody zo zimného spánku, sa viaže mnoho starých zvykov a symbolov (veľkonočný baránok, v Anglicku veľkonočný zajačik – Easter Bunny, vajíčka, bahniatka, jarné kvety....).

Žiaci sa na týchto hodinách mali možnosť bližšie zoznámiť s veľkonočnými tradíciami na Slovensku a v anglicky hovoriacich krajinách. Ďalej si  osvojovali novú slovnú zásobu – symboly jari, typické jarné kvety, zvieratá a ich mláďatá.  V závere hodiny mali deti možnosť preveriť si svoje vedomosti v niekoľkých zaujímavých cvičeniach na interaktívnej tabuli.

 

Svetový deň vody

„Vode bola daná čarovná moc byť miazgou života na Zemi.“ Leonardo da Vinci

Dňa 21. marca 2011 sa na našej škole na druhom stupni na hodinách anglického jazyka vyučovalo interaktívnou formou. Ústrednou témou vyučovania bol Svetový deň vody (World Water Day – 22. marec 2011).

Človek sa s vodou stretáva od svojho narodenia až do posledného dňa svojho života. Voda nás teda sprevádza počas celého života, hoci si to ani neuvedomujeme. Považujeme ju za samozrejmosť a spravidla jej nevenujeme veľkú pozornosť. Žiakom bola prezentovaná tohtoročná téma spojená so Svetovým dňom, a to celosvetový nárast koncentrácie obyvateľstva v mestách a tomu prináležiace motto – „Voda pre mestá: reakcia miest na výzvy.“

V súčasnosti trpia mnohé oblasti akútnym nedostatkom pitnej vody. Súvisí to s ekonomickou a hospodárskou situáciou štátov. Vodné toky a vodárenské zdroje sú kontaminované, znižuje sa výdatnosť vodárenských zdrojov, v priemysle sa nepoužívajú najnovšie technológie na opätovné používanie vody, s vodou sa často nehospodárne zaobchádza a pod.

Na hodinách anglického jazyka sa využili medzipredmetové vzťahy, interaktívne metódy (diskusia, práca s materiálom), na základe ktorých sa žiaci dostali do stredobodu diania, mali priestor hovoriť o vlastných skúsenostiach a vedomostiach. Deti mali možnosť upevniť si svoje doterajšie vedomosti o vode, rozšíriť si slovnú zásobu z anglického jazyka, dozvedieť sa viac o nedostatku pitnej vody vo svete, ďalej o význame vody, o jej využití, o znečistení vody ... . V závere každej vyučovacej hodiny si mali žiaci z praktického hľadiska možnosť preveriť svoje znalosti v jednoduchom teste, z ktorého vyplynulo, koľko litrov vody sa minie na jednotlivé každodenné činnosti v domácnosti.

22. marec slúži na pripomenutie toho, ako je voda pre nás dôležitá a na uvedomenie si, že prírodu máme chrániť a uchovávať aj pre ďalšie generácie.

Ing. Lenka Tršová Husárová, učiteľka anglického jazyka  

 

Už aj žiaci piateho ročníka (začiatočníci) si môžu na hodine pripraviť cudzojazyčné divadielko - pod vedením p. učiteľky Nárožnej si pripravili texty a vymysleli scénku, samostatne pripravili masky a potom sa už len bavili a samozrejme učili...

 

 

V rámci projektu Comenius na našej škole už približne dva týždne pracuje asistent učiteľa - Iraklis Lampadariou. Prečítajte si o jeho práci, pozrite si fotografie z vyučovania alebo sa spolu so žiakmi vyskúšajte z angličtiny na blogu, ktorý pre nich pripravil..

 

Naša škola pripravila pre svojich žiakov už druhý ročník aktivity s názvom English in Week. Počas posledného májového týždňa (24. 5. – 28. 5. 2010) deti zažili native English. Na škole v tomto čase pôsobili dvaja lektori pochádzajúci z anglicky hovoriacich krajín.

Angličan Tony pracoval s mladšími žiakmi (9 – 10 rokov) a Američan Josh s najstaršími (14 – 15 rokov). Každý lektor odučil 30 vyučovacích hodín. V oboch skupinách bolo 15 žiakov, teda optimálny počet na výučbu cudzieho jazyka. Práca oboch lektorov bola kreatívna. Uplatňovali rôzne metódy vyučovania angličtiny, pričom ťažisko spočívalo v rozvoji konverzácie. Diskusie, hry a projekty sa striedali s písaným slovom. Lektori sa rozprávali s deťmi prirodzeným tempom, čím maximálne simulovali anglicky hovoriace prostredie.

Naši žiaci sa učili angličtinu prirodzenou cestou. Neboli ovplyvnení slovenským prízvukom, a tak sa mohli stopercentne koncentrovať na cudzí jazyk. Vyučovacie hodiny boli skutočne efektívne, o čom svedčia aj vyjadrenia našich žiakov.

(fotografie, videá, práce mladších žiakov, vyjadrenia starších žiakov)

 

Žiaci na hodinách anglického jazyka pripravujú projekty ktoré sa týkajú ich každodenného života. Práce prinášajú do školy už nielen klasicky, na papieri, ale aj na moderných nosičoch. Tu sú práce dvoch žiakov, ktoré sú mimoriadne vydarené aj keď sa v nich vyskytujú chybičky. Je to projekt o Slovensku od Michala Hrmu z 8.A (*.pptx) a o obľúbenom spevákovi od Martina Prôčku z 9.A (*.ppt). Ďakujeme za krásnu prácu a tvorivý prístup.

 Vyučujúca Mgr. Mária Nárožná  

 

Týždeň s lektormi anglického jazyka na JEDNOTKE 
 

Od 08. júna do 12. júna 2009 sa na našej škole realizoval týždeň s lektormi anglického jazyka. Dvaja anglicky hovoriaci lektori – Francis-Nicholls Wunder /Austrália/ a Graham Canady /Škótsko/- aktívne pracovali v čase vyučovania so štvrtákmi, tretiakmi a deviatakmi. Vyučovanie sa nieslo v duchu zaujímavých aktivít, pomocou ktorých sa lektori snažili zvýšiť komunikačné schopnosti našich žiakov v anglickom jazyku. Bola to jedinečná možnosť stretnúť sa s originálnou angličtinou, nepoznačenou slovenským prízvukom. Žiaci počúvali a komunikovali v angličtine denne šesť vyučovacích hodín a určite neľutujú, že využili túto možnosť. My len veríme, že to nebola posledná príležitosť stretnúť sa s „Native english“.

Na JEDNOTKE sa snažíme aj takýmto spôsobom budovať kompetenčný profil žiakov a vychovávať erudovaných, flexibilných, tvorivých, komunikatívnych a pozitívne mysliacich žiakov, ktorí nájdu uplatnenie v živote a budú porovnateľní v oblasti vzdelania s mladými ľuďmi v Európe. 
 

 PaedDr. Zuzana Rosenbergová, učiteľka AJ

 

 

Jedáleň

ŠKD

Kontakt

  • Základná škola
  • Ul. Dr. Janského č.2
  • 965 01 Žiar nad Hronom
  • --------------------------------------
  • Telefón: +421 45 673 21 45
  • fax: +421 45 673 21 45
  • e-mail: skolazh@gmail.com
  • --------------------------------------
  • Školská jedáleň:
  • sjzsjan@gmail.com
  • +421 45 672 52 14