Ďalšie aktivity:
-
- Európsky deň jazykov,
26. 09. 2021
Spolupráca:
- Megabooks Banská Bystrica
- OUP Oxford
Dňa 15. 01. 2020 sa uskutočnilo okresné kolo olympiády v anglickom jazyku.
Výsledky:
Kategória 1A (5. - 7. ročník) – 2. miesto - Kristián Lovčičan
(7.A)
V novembri 2019 sa na našej škole uskutočnilo školské kolo olympiády v anglickom jazyku.
Kategória 1A (ročník 5. – 7.)
1. miesto - Kristián Lovčičan - 7. A
2. miesto – Samuel Sklenka – 7. A
3. miesto - Adam Herich – 7. A
Kategória
1B (ročník 8. – 9.)
1. miesto - Iveta Hoang – 9. A
2. miesto – Aleš Kúšik - 9. B
3. miesto - Zuzana Nela Kolorédyová – 9. A
Srdečne gratulujeme!
Žiaci Kristián Lovčičan a Iveta Hoang postupujú do okresného kola olympiády v anglickom jazyku, ktoré sa uskutoční 15. januára 2020. Držíme palce!
Cieľ predmetu:
- zvýšiť úroveň všetkých komunikačných zručností
žiakov, t. j. rozprávanie, písanie, čítanie a počúvanie.
Súťaže:
- Olympiáda v anglickom jazyku – školské kolo november 2019, obvodné kolo január 2020
- English Star – medzinárodná súťaž, máj 2020
- Mladý prekladateľ – 5. ročník školskej súťaže
- Spelling – školská súťaž
- iné – podľa aktuálnej ponuky
Projekty:
-
Ďalšie:
26. 09. 2019
Aktivity k Európskemu dňu jazykov:
- zhotovenie najoriginálnejšieho plagátu - Európsky deň jazykov
- Tongue Twisters in English – Jazykolamy v angličtine
- Jazyková štafeta – súťaž v gramatike, slovíčkach a konverzácii pre tímy
- Language exercises - Jazykové cvičenia online – www.jazykovevzdelavanie.sk
- Animal sounds
- Celebrities speaking languages
- CLILové hodiny,...
Spolupráca:
Lenka Tršová Husárová
Deň 26.09. každoročne patrí
Európskemu dňu jazykov.
Tak ako každý rok, aj tento rok sme sa rozhodli si tento deň pripomenúť aj na
našej škole. Aktivity k tomuto dňu prebiehali od 26.9. do 03.10. Pre našich
žiakov sme si pripravili zaujímavé aktivity, v ktorých sa zoznámili so štátmi
Európy, priblížili si ich kultúru a jazyk, ktorým hovoria. Žiaci vyrábali
projekty, kreslili vlajky a prezentovali svoje vedomosti o danej krajine.
Anglický jazyk - aktivity v šk. roku 2017/2018
|
5.ročník
|
6. ročník |
7. ročník |
8. ročník |
1. miesto |
Rebeka Novodomcová |
Simona Renčová |
Klára Drblíková |
Lucia Patschová |
2. miesto |
Adam Herich |
- |
Daniela Hlavčová |
Andrej Sedláček |
3. miesto |
Kristián Lovčičan |
- |
Timea Tóthová |
Karolína Lovčičanová |
V novembri 2017 sa na našej škole uskutočnilo školské kolo olympiády v anglickom jazyku.
Kategória 1A (ročník 5. – 7.)
1. miesto - Alex Kúšik- 7. B
2. miesto – Timea Tóthová – 7. B
3. miesto - Marcel Brand – 7. B
Kategória 1B (ročník 8. – 9.)
1. miesto - Tereza Veselá – 9. A
2. miesto – Lucia Kukučková - 9. A
3. miesto - Matúš Kupec – 9. A
Srdečne gratulujeme!
Žiaci Tereza Veselá a Alex Kúšik postupujú do okresného kola olympiády v anglickom jazyku, ktoré sa uskutoční 18. januára 2018. Držíme palce!
Anglické divadelné predstavenia
– 3.11. 2017
Divadelné centrum
Martin sa zaoberá produkciou
divadelných predstavení pre deti a mládež, taktiež
produkciou predstavení v anglickom znení, ktoré sú koncipované ako učebná
pomôcka.
Naši žiaci sa zúčastnili
dvoch divadelných predstavení v divadelnej sále MsKC v Žiari nad Hronom.
A bold rabbit – pre žiakov
5. a 6. ročníka - adaptácia knižky J. C. Hronského o smelom
zajkovi.
Inscenácia obsahovala 50% hovoreného slova v angličtine
a 50% v slovenčine. Paradoxom Cígerovej rozprávky je skutočnosť,
že zajko, hoci smelý a odvážny, je vlastne anti-hrdinom.
Nepočúvne otcovu radu, že zajace majú
chodiť po takých chodníčkoch, po ktorých
chodievajú ľudia, oklame vranu i psov, vystraší ľudí v
meste, okradne zbojníkov, prvé čo si za ukradnuté peniaze kúpi je
krásny oblek a nové auto. I napriek týmto skutočnostiam,
je zajko hrdinom pozitívnym a predovšetkým si okamžite získa detského čitateľa,
v prípade divadelnej adaptácie, detského diváka.
Divadelné naštudovanie Smelého zajka bolo ozvláštnené výraznou
hudobnou zložkou, v inscenácii boli veselé pesničky,
ktoré dopovedali jednotlivé výstupy. Predstavenie bolo zamerané na: prítomný
jednoduchý a priebehový čas, minulý čas a predložky.
The Heroes – žiaci 7., 8. a 9. ročníka
Všetci obdivujeme hrdinov. Potreba mať svojho hrdinu,
identifikovať sa s niekým výnimočným, je vlastná každému
z nás. Hemžia sa nimi filmy a všetci im držíme palce.
Najmä dospievajúci a mládež sa potrebujú identifikovať
s niekým lepším, napodobňovať, no niekedy, na škodu
veci zabúdajú na tých, ktorí žijú na dosah. Na reálnych hrdinov z
mäsa a kostí – svojich spolužiakov, kamarátov, susedov... A práve o
nich bolo toto predstavenie. Anketa Detský čin roka už
takmer 20 rokov predstavuje príbehy malých hrdinov, ktorí svojím konaním
pozitívne ovplyvňujú svet okolo seba. Niektorí z nich odvážne
zachránili ľudský život, iní sa deň
čo deň usilovne starajú o svojich mladších súrodencov
alebo chorých rodičov. Anglicko-slovenská inscenácia Hrdinovia je
mozaikou týchto príbehov a ukazuje, že hrdinstvo má v skutočnom
živote mnoho podôb, hoci často si ho predstavujeme
úplne inak. V hre boli predstavené autentické postavy mladých ľudí,
ktoré dokázali divákov svojím príbehom osloviť a inšpirovať.
Posolstvo, ktoré chceli účinkujúci sprostredkovať, je
napokon jednoduché - v každom z nás sa skrýva hrdina, musíme len
potlačiť strach ním byť. Predstavenie
bolo zamerané na: prítomný, minulý, budúci a predprítomný čas,
podmienkové vety, trpný rod, frázové slovesá, predložky. Inscenácia
obsahovala 90% hovoreného slova v angličtine, ktoré bolo doplnené
vysvetľujúcimi či vtipnými vsuvkami v slovenskom
jazyku.
Dňa 19.10. 2017 sa na našej škole uskutočnil miniseminár s názvom ´To speak or not to speak´ vydavateľstva Oxford University Press. Spolu s lektorom Mgr. Petrom Hučekom (ELT Consultant) a ďalšími kolegyňami sme diskutovali na rôzne témy. Hlavnou súčasťou semináru však boli aktivity zamerané na rozvoj zručnosti rozprávanie, zlepšovanie výslovnosti a osvojenie sa novej slovnej zásoby. Touto cestou by sme sa chceli ešte raz poďakovať p. Hučekovi, ako aj p. Šrobárovi z Littery a p. Škarbovi z Oxford Bookshop –za cenné informácie a príjemne strávený deň.
Deň 26.09. každoročne patrí Európskemu dňu jazykov.
Tak ako každý rok, aj tento rok sme sa rozhodli si tento deň pripomenúť aj na
našej škole. Aktivity k tomuto dňu prebiehali od 26.9. do 29.9. Pre našich
žiakov sme si pripravili zaujímavé aktivity, v ktorých sa zoznámili so štátmi
Európy, priblížili si ich kultúru a jazyk, ktorým hovoria. Žiaci vyrábali
projekty, kreslili vlajky a prezentovali svoje vedomosti o danej krajine.
Anglický jazyk - aktivity v šk. roku 2016/2017
Medzinárodná súťaž z anglického jazyka
English Star 2017
ENGLISH STAR je
medzinárodná súťaž v anglickom jazyku pre žiakov základných škôl. Jej
hlavným poslaním je propagovať a popularizovať anglický jazyk ako vyučovací
predmet, ale aj zábavnou formou motivovať žiakov k úspešnému riešeniu
písomných testov a skúšok. Súťaž umožní žiakom zábavnou formou porovnávať
svoje vedomosti s rovesníkmi z iných škôl, predviesť okoliu svoje schopnosti
a dosiahnuť za ne uznanie, prispievať k vyhľadávaniu talentovaných žiakov,
poskytovať učiteľom anglického jazyka materiály využiteľné na zatraktívnenie
a skvalitnenie vzdelávania.
Dňa 22.5.2017 si žiaci našej školy už po
štvrtýkrát preverili svoje vedomosti z anglického jazyka v anglickej súťaži
English Star 4.
Vo všetkých kategóriách 1.-9. ročník bolo v
celkovom hodnotení viacero súťažiacich, ktorí v testovaní dosiahli 100%.
Z našej školy to boli títo traja žiaci:
Eva Vonkomerová 4.B,
Lucia Patschová, 7.B,
Sabína Matiščáková,
Úspešnosť nad 95% získali nasledovní žiaci:
Patrick Grolmus – 4.B
Alica Gocníková – 2.A
Iveta Tu Hoang – 6.A
Karolína Lovčičanová – 7.A
Tereza Veselá – 8.A
Lucia Kukučková – 8.A
Ema Igazová – 8.A
Všetci súťažiaci s počtom bodov nad 80%, čo je v prípade
našej školy až 30 z 32, získali Diplom so zlatou medailou.
Ostatným radosť urobili účastnícke diplomy ako motivácia do ďalších ročníkov.
Za skvelé úspechy našim žiakom srdečne
blahoželáme a tešíme sa na ďalší úspešný ročník.
L. Tršová Husárová
P. učiteľka Palkovičová zapojila svojich žiakov do projektu eTwinning. V VI.A vyrobili najskôr v januári predstavovacie video a potom vo februári spracovali tému Animals do prezentácii a atlasu zvierat.
Dňa 17. 01. 2017 sa uskutočnilo okresné kolo olympiády v anglickom jazyku.
Výsledky:
Kategória 1A – 3. miesto - Aleš Kúšik (6.
B)
Srdečne gratulujeme!
V novembri 2016 sa na našej škole uskutočnilo školské kolo
olympiády v anglickom jazyku.
V kategórii 1A (ročník 5. – 7.) súťažilo spolu 14
žiakov.
1. miesto - Július Jančok -
2. miesto – Alex Kúšik – 6. B
3. miesto - Martin Ďurana –
V kategórii 1B (ročník 8. – 9.) súťažilo spolu 9
žiakov.
1. miesto - Sabina Matiščáková –
2. miesto – Lukáš Knoška - 9. A
3. miesto - Tereza Veselá –
Srdečne gratulujeme!
Žiaci Sabina Matiščáková a Július Jančok
postupujú do obvodného kola olympiády v anglickom jazyku, ktoré sa
uskutoční 17. januára 2016. Držíme palce!
P. uč. Tršová sa so žiakmi zapojila do projektu eTwinning.
Anglický jazyk – novinky, akcie, súťaže v šk. roku 2015/2016
je
medzinárodná súťaž v anglickom jazyku pre žiakov základných škôl.
Jej hlavným poslaním je propagovať a popularizovať anglický jazyk
ako vyučovací predmet, ale aj zábavnou formou motivovať žiakov k
úspešnému riešeniu písomných testov a skúšok. Súťaž umožní žiakom
zábavnou formou porovnávať svoje vedomosti s rovesníkmi z iných
škôl, predviesť okoliu svoje schopnosti a dosiahnuť za ne uznanie,
prispievať k vyhľadávaniu talentovaných žiakov, poskytovať učiteľom
anglického jazyka materiály využiteľné na zatraktívnenie a
skvalitnenie vzdelávania.
Diplom so zlatou medailou získal/a:
- úspešnosť nad 80 %
5. ročník: Aleš Kúšik 80, 5%
6. ročník: Karolína Lovčičanová 81 %, Lucia Patschová 94 %
7. ročník: Terézia Veselá 88 %, Sabina Matiščáková 89,5 %
8. ročník: Vanesa Somsiová 81 %
Srdečne gratulujeme! (kompletné výsledky)
Vyhodnotenie školskej súťaže z anglického jazyka "Mladý prekladateľ 2016"
Kategória 7. ročník
1. miesto - Sabina Matiščáková, 7.A
2. miesto - Aleš Kúšik, 5.B
3. miesto - Tomáš Ivan, 7.A
Kategória 8. ročník
1. miesto - Lukáš Knoška, 8.A
2. miesto - Samuel Lambert, 8.B
3. miesto - Adrián Dekýš, 8.A
Kategória 9. ročník
1. miesto - Marek Štrba, 9.C
2. miesto - Adrián Knap, 9.A
2. miesto - Radoslav Košta, 9.A
3. miesto - Martin Ries, 9.A
3. miesto - Jozef Barniak, 9.C
Naši žiaci reprezentovali našu školu v recitačnej anglickej súťaži Jazykový kvet.
Jazykový kvet – „Language Flower“ je celoslovenská akreditovaná postupová súťaž
v cudzích jazykoch v dvoch vetvách Poézia & próza a Dráma. Bola to skvelá príležitosť pre
šikovných žiakov, ktorí majú radi angličtinu a dobrý recitačný prejav.
My sme mali zastúpenie pre vetvu prózu a drámu. Súťaže sa zúčastnili 4 žiaci. Aj keď sme nepostúpili do krajského kola, to vôbec nevadí, naši žiaci odviedli skvelú prácu a skúsenosti posúvajú vpred, a tak veríme, že na budúci rok do krajského kola postúpime.
Zúčastnení žiaci:
Lukáš Knoška – 8. A -próza, dráma
Soňa Herková – 8. A – próza, dráma
Sabina Matiščáková – 7. A – dráma
Karolína Lovčičanová – 6. A - próza
Ešte raz ďakujem za príjemnú spoluprácu, zodpovedný prístup a vytrvalosť v dlhodobej príprave. L. Tršová Husárová
Čítanie s porozumením má nezastupiteľné miesto v cudzojazyčnom vyučovaní. Vedieť pracovať s textom, nielen ho prečítať, ale predovšetkým porozumieť hlavným informáciám, alebo obsahu textu v cudzom jazyku je dôležitým predpokladom zvládnutia cudzej reči. Na hodinách anglického jazyka učíme žiakov čo najväčšej miere porozumieť obsahu textu, bez jeho mechanického prekladania.
Na rozvoj čitateľskej gramotnosti na hodinách anglického jazyka používame:
- Čítanky z edície OXFORD BOOKWORMS, ktorých súčasťou sú aktivity pred, počas čítania a po čítaní
- žiaci 6. A triedy - čítanka Orca (Phillip Burrows a Mark Foster
- žiaci 8. A triedy – čítanka Five Children and It (Edith Nesbith)
- Výukový anglický časopis R&R pre žiakov 7., 8. a 9. ročníka, ktorý obsahuje veľa zaujímavých článkov a cvičení, je určený pre úroveň A1 – A2.
Na hodine angličtiny v V.B sa žiaci pokúsili zužitkovať, čo sa naučili. Vyskúšali si vytvoriť a popísať ich obľúbený recept. Nezostalo im nič iné, len popriať si: Dobru chuť -Good appetite
Školské kolo olympiády v anglickom jazyku
V decembri 2015
sa na našej škole uskutočnilo školské kolo olympiády v anglickom
jazyku.
V kategórii 1A (ročník 5. – 7.)
súťažilo spolu 22 žiakov.
V kategórii 1B (ročník 8. – 9.)
súťažilo spolu 20 žiakov.
Žiaci Sabina Matiščáková a Marek Štrba
postúpili do obvodného kola olympiády v anglickom jazyku, ktoré sa
uskutočnilo 13. januára 2016.
Výsledky z okresného kola
uskutočneného dňa 13. 01. 2016
Kategória 1A – 3. miesto -
Sabina Matiščáková (
Kategória 1B – 4. miesto – Marek Štrba
(
Srdečne gratulujeme!
Na anglickom jazyku v 5. ročníku sa venujeme rozvoju komunikačných zručností pri
tvorbe
mini projektu. Úlohou žiakov bolo nakresliť vlastný
obrázok. Následne pomocou prítomného priebehového času vytvoriť otázky k danému
obrázku, odpovedať na ne a odprezentovať ho.
V.B - Štangová, Sliacka
Výsledky zo školského kola
Olympiády v anglickom jazyku v šk. roku 2014/2015:
Kategória 1A (žiaci 5. – 7. ročníka):
1. miesto - Vanesa Somsiová –
2. miesto - Lukáš Knoška –
3. miesto - Tereza Veselá –
Kategória 1B (žiaci 8. – 9. ročníka):
1. miesto - Marek Štrba –
2. miesto - Natália Slašťanová –
3. miesto - Sofia Tileschová –
Srdečne gratulujeme!
Do obvodného kola postupujú víťazi školského
kola, t. j. Vanesa Somsiová a Marek Štrba.
Práca so slovníkmi na hodine anglického jazyka
Dňa 29. 4. 2014 mali
možnosť žiaci zo 6. A triedy zažiť zaujímavú hodinu angličtiny.
Hodinu viedol Martin Škarba - skúsený pedagóg a v súčasnej dobe
pracovník pre Oxford Bookshop Banská Bystrica. Cieľom hodiny
bolo oboznámiť žiakov s jednotlivými druhmi slovníkov na výuku
anglického jazyka.
Už po piatykrát, a to 30 hodín anglického jazyka v týždni, teda 6 hodín denne si mohli naši žiaci zdokonaliť zručnosti v anglickom jazyku na aktívnom jazykovom týždni.
V decembri
2013 sa na našej škole uskutočnilo školské kolo olympiády
v anglickom jazyku.
V kategórii 1A (ročník 5. – 7.) súťažilo
spolu 15 žiakov.
V kategórii 1B (ročník 8. – 9.) súťažilo
spolu 11 žiakov.
Žiačky Terézia Veselá a Kristína Bungyová
postupujú do obvodného kola olympiády v anglickom jazyku.
V dňoch 13. – 17. novembra 2013 sa naši
žiaci zúčastnili poznávacieho zájazdu
do LONDÝNA.
Poznávacieho zájazdu sa zúčastnili žiaci
z druhého stupňa s pani učiteľkami Alexandrou Lebovou a Veronikou
Rozenbergovou, ako aj dvomi rodičmi.
Všetko sa to začalo pred II. základnou školou
v dopoludňajších hodinách. Cestovali sme cez Rakúsko, Nemecko,
Holandsko, Belgicko, Francúzsko a od Anglicka nás delilo už
len more, cez ktoré sme sa dostali tunelom popod
Program bol skutočne veľmi bohatý.
Pamiatky a zaujímavosti, ktoré sme navštívili:
Big Ben, Westminster, Konská stráž, Buckinghamský palác, Britské
múzeum, Trafalgarské námestie, nákupná ulica Oxford Street, Big Ben,
Madame Tussauds, Londýnske oko, City of London, Tower of London,
Picadilly Circus, Tower Bridge, ...
Boli to neopakovateľné zážitky a veríme, že
takýchto vzdelávacích zájazdov na našej škole podnikneme ešte veľa.
V tomto školskom roku sa
naša škola zapojila do viacerých projektov Etwinning.
Od mája 2013 sme začali spolupracovať
s anglickou školou na projekte eSafety. Táto škola sídli
v mestečku Doncaster. S pánom učiteľom Philom
Sheppardom sme sa dohodli na prvej úlohe – písanie listov.
V máji sme dostali
od detí z Anglicka vyše 45 listov. Naši žiaci z nich mali
obrovskú radosť. Na hodinách anglického jazyka sme im písali
odpovede. Žiaci tak mali možnosť v praxi si vyskúšať,
ako im ide písanie v angličtine. Ich práce boli veľmi pekné,
veď posúďte sami.
Ďalšou úlohou už v budúcom školskom roku,
v septembri, bude artwork – výtvarné práce
o našom meste Žiar nad Hronom.
L. Tršová Husárová
V týždni od 18. do 22. marca sa v našej
Základnej škole na Ulici Dr. Janského č. 2 uskutočnil
aktívny
anglický týždeň, ktorý sme zorganizovali už po štvrtýkrát. Práve
lektori z jazykovej školy SIDAS k nám zavítali druhý raz. Tento
program obsahuje 30 vyučovacích hodín. Lektori sú anglickí „native
speakers“, teda program prebieha „only English“ – len
v angličtine. Tento rok sa nám prihlásilo 40 žiakov 4. až 9.
ročníka, takže sme vytvorili dve skupiny. Jednu skupinu viedol
Jack Robinson pochádzajúci z Brightonu v Anglicku a druhú skupinu
Ryan Maguire z Toronta v Kanade. Našim žiakom sme tak
umožnili využiť získané poznatky z vyučovacích hodín anglického
jazyka, komunikovať s lektormi, ktorých rodným jazykom je
angličtina, zároveň si obohatiť slovnú zásobu a zdokonaliť vlastnú
angličtinu prostredníctvom zaujímavých aktivít. Tvorili projekty
o mestách v anglicky hovoriacich krajinách – napr. Liverpool,
Toronto, San Francisco, učili sa komunikovať v rôznych situáciách –
napríklad v reštaurácii a rôznymi hrovými činnosťami si rozvíjali
svoje jazykové zručnosti. Po absolvovaní programu dostal každý žiak
certifikát. Aj touto cestou sa snažíme prispievať k tomu, aby naši
žiaci nemali zábrany rozprávať v cudzom jazyku. Ohlasy na tento
týždeň, tak ako každý rok, boli výborné.
Dňa od 14.11. do 18.11. 2012 sme sa
zúčastnili
poznávacieho zájazdu do hlavného mesta Veľkej Británie,
teda Londýna. Všetko sa to začalo pred II. základnou školou kde sme
sa stretli a vyrazili v dopoludňajších hodinách. Naša cesta viedla
cez Rakúsko, Nemecko, Holandsko, Belgicko, Francúzsko a od Anglicka
nás delilo už len more, cez ktoré sme sa dostali tunelom popod
Druhý deň začal pešou prehliadkou
Londýna, rôznymi zaujímavosťami, medzi ktoré patrili napríklad Big
Ben, Westminster, Konská stráž, Buckinghamský palác, Britské múzeum,
Trafalgarské námestie, nákupná ulica Oxford Street, ale
najviac nás zaujal Big Ben, ktorého vežička bola
vysvietená na zeleno, čo znázorňovalo, že práve zasadá parlament
a my sme to mohli vidieť na vlastné oči. Náš deň sa ukončil tým, že
sme autobusom prišli do hotela pod názvom King Solomon, ktorý sa
nachádzal v židovskej štvrti. Tretí deň, plný vzrušenia po nových
zážitkoch, sme začali chutnými raňajkami, po ktorých sme sa pobrali
do Kráľovskej hvezdárne s nultým poludníkom, námorného,
prírodovedného, geologického, vedecko-technického múzea, ale našu
najväčšiu pozornosť sme venovali Madame Tussauds, kde sme videli
voskové figuríny rôznych osobností sveta a Londýnskemu oku,
odkiaľ sme zas mohli obdivovať videli večerný Londýn v plnej kráse.
Náš posledný deň v Londýne sme strávili
v časti City of London, prehliadkou Tower of London, nádherným
mostom Tower Bridge, prešli sme sa po južnom nábreží Temže, dostali
sme sa aj k lodi Francisa Drakea, Skakespearovskému divadlu Globe
a na záver celého výletu sme sa dostali ku katedrále svätého Paula,
odkiaľ sme sa vracali domov.
Cestou domov nás všetkých boleli
z toľkého chodenia nohy, ale stálo to za tie neopakovateľné zážitky
a veríme, že takýchto vzdelávacích zájazdov ešte veľa podnikneme aj
s našou úžasnou pani učiteľkou Máriou Nárožnou,
ktorá nám tento výlet umožnila. Ďakujeme.
V apríli sa na druhom stupni uskutočnili
interaktívne hodiny v anglickom jazyku, kde hlavnými
témami boli Svetový deň zdravia (7. apríl), Svetový deň Zeme
(22. apríl) a Veľkonočné sviatky.
Svetový deň zdravia a Svetový deň Zeme
boli témy určené pre 8. a 9. ročník.
7. apríl sa od roku 1950 oslavuje
ako Svetový deň zdravia (World Health Day).
Tento deň je symbolickým
pripomenutím si založenia Svetovej zdravotníckej
organizácie (WHO), ktorá vznikla práve 7. apríla 1948.
Hlavným cieľom Svetového dňa zdravia je každý rok
informovať celosvetovú verejnosť o špecifickej problematike
dotýkajúcej sa sféry zdravia, ochorení a ťažkostí v oblasti
zdravotníctva. Tento dátum býva tradične sprevádzaný celosvetovými
podujatiami sústreďujúcimi sa na každoročne vyhlasovanú tému. Každý
rok Svetová zdravotnícka organizácia vyberá určitý zdravotný problém
a nabáda ľudí k zamysleniu sa nad touto problematikou. Hlavnou
témou tohtoročného svetového dňa je antimikrobiálna rezistencia, jej
nárast a rozširovanie /antimikrobiálne látky sú látky schopné
vyliečiť infekčné ochorenia/.
Svetový deň Zeme si ľudstvo na celom
svete už tradične pripomína 22. apríla. Jeho história siaha do roku
1970, kedy vedci a ekológovia na snímkach Zeme z kozmu pozorovali
poškodenie atmosféry (The Earth Day). Je to deň, ktorý patrí našej
planéte Zem. Zemi, ktorú by si mal každý z nás vážiť a hlavne sa o
ňu aj starať. Aspoň tento deň by sme sa mali odhodlať pre ňu niečo
pekné, užitočné a prospešné urobiť. Deň Zeme oslavujeme aj preto,
aby sme si pripomenuli svoju závislosť na cenných daroch, zemských
zdrojoch, ktoré nie sú nevyčerpateľné a rovnováha všetkého životného
na tejto planéte je vzácna, obdivuhodná, no veľmi krehká. Preto by
sme ju mali chrániť pre seba, ale najmä pre naše budúce generácie.
Na hodinách anglického jazyka sa využili medzipredmetové
vzťahy, interaktívne metódy (diskusia, práca s materiálom), na
základe ktorých sa žiaci dostali do stredobodu diania, mali priestor
hovoriť o vlastných skúsenostiach a vedomostiach. Deti mali možnosť
upevniť si svoje doterajšie vedomosti v oblasti zdravia a životného
prostredia, rozšíriť si slovnú zásobu z anglického jazyka, dozvedieť
sa viac o problematike zdravia a o dôležitosti ochrane nášho
životného prostredia (ŽP), ďalej sa zoznámili so základnými
symbolmi Svetového dňa Zeme. Spoločne sme riešili možnosti ochrany
ŽP, šetrenie zdrojov v domácnostiach.
Veľkonočné sviatky boli témou pre piaty a šiesty ročník.
Veľká noc sa vždy oslavuje prvú
nedeľu po prvom jarnom mesačnom splne. K jarnej oslave slnovratu, ku
vzkrieseniu prírody zo zimného spánku, sa viaže mnoho starých zvykov
a symbolov (veľkonočný baránok, v Anglicku veľkonočný zajačik –
Easter Bunny, vajíčka, bahniatka, jarné kvety....).
Žiaci sa na týchto hodinách mali možnosť bližšie zoznámiť s veľkonočnými tradíciami na Slovensku a v anglicky hovoriacich krajinách. Ďalej si osvojovali novú slovnú zásobu – symboly jari, typické jarné kvety, zvieratá a ich mláďatá. V závere hodiny mali deti možnosť preveriť si svoje vedomosti v niekoľkých zaujímavých cvičeniach na interaktívnej tabuli.
Svetový deň vody
„Vode bola daná čarovná moc byť miazgou života na Zemi.“ Leonardo da Vinci
Dňa 21. marca 2011 sa na našej škole na druhom stupni na hodinách anglického jazyka vyučovalo interaktívnou formou. Ústrednou témou vyučovania bol Svetový deň vody (World Water Day – 22. marec 2011).
Človek sa s vodou stretáva od svojho narodenia až do posledného dňa svojho života. Voda nás teda sprevádza počas celého života, hoci si to ani neuvedomujeme. Považujeme ju za samozrejmosť a spravidla jej nevenujeme veľkú pozornosť. Žiakom bola prezentovaná tohtoročná téma spojená so Svetovým dňom, a to celosvetový nárast koncentrácie obyvateľstva v mestách a tomu prináležiace motto – „Voda pre mestá: reakcia miest na výzvy.“
V súčasnosti trpia mnohé oblasti akútnym nedostatkom pitnej vody. Súvisí to s ekonomickou a hospodárskou situáciou štátov. Vodné toky a vodárenské zdroje sú kontaminované, znižuje sa výdatnosť vodárenských zdrojov, v priemysle sa nepoužívajú najnovšie technológie na opätovné používanie vody, s vodou sa často nehospodárne zaobchádza a pod.
Na hodinách anglického jazyka sa využili medzipredmetové vzťahy, interaktívne metódy (diskusia, práca s materiálom), na základe ktorých sa žiaci dostali do stredobodu diania, mali priestor hovoriť o vlastných skúsenostiach a vedomostiach. Deti mali možnosť upevniť si svoje doterajšie vedomosti o vode, rozšíriť si slovnú zásobu z anglického jazyka, dozvedieť sa viac o nedostatku pitnej vody vo svete, ďalej o význame vody, o jej využití, o znečistení vody ... . V závere každej vyučovacej hodiny si mali žiaci z praktického hľadiska možnosť preveriť svoje znalosti v jednoduchom teste, z ktorého vyplynulo, koľko litrov vody sa minie na jednotlivé každodenné činnosti v domácnosti.
22. marec slúži na pripomenutie toho, ako je voda pre nás dôležitá a na uvedomenie si, že prírodu máme chrániť a uchovávať aj pre ďalšie generácie.
Ing. Lenka Tršová Husárová, učiteľka anglického jazyka
Už aj žiaci piateho ročníka (začiatočníci) si môžu na hodine pripraviť cudzojazyčné divadielko - pod vedením p. učiteľky Nárožnej si pripravili texty a vymysleli scénku, samostatne pripravili masky a potom sa už len bavili a samozrejme učili...
V rámci projektu Comenius na našej škole už približne dva týždne pracuje asistent učiteľa - Iraklis Lampadariou. Prečítajte si o jeho práci, pozrite si fotografie z vyučovania alebo sa spolu so žiakmi vyskúšajte z angličtiny na blogu, ktorý pre nich pripravil..
Naša škola pripravila pre svojich žiakov už druhý ročník aktivity s názvom English in Week. Počas posledného májového týždňa (24. 5. – 28. 5. 2010) deti zažili native English. Na škole v tomto čase pôsobili dvaja lektori pochádzajúci z anglicky hovoriacich krajín.
Angličan Tony pracoval s mladšími žiakmi (9 – 10 rokov) a Američan Josh s najstaršími (14 – 15 rokov). Každý lektor odučil 30 vyučovacích hodín. V oboch skupinách bolo 15 žiakov, teda optimálny počet na výučbu cudzieho jazyka. Práca oboch lektorov bola kreatívna. Uplatňovali rôzne metódy vyučovania angličtiny, pričom ťažisko spočívalo v rozvoji konverzácie. Diskusie, hry a projekty sa striedali s písaným slovom. Lektori sa rozprávali s deťmi prirodzeným tempom, čím maximálne simulovali anglicky hovoriace prostredie.
Naši žiaci sa učili angličtinu prirodzenou cestou. Neboli ovplyvnení slovenským prízvukom, a tak sa mohli stopercentne koncentrovať na cudzí jazyk. Vyučovacie hodiny boli skutočne efektívne, o čom svedčia aj vyjadrenia našich žiakov.
(fotografie, videá, práce mladších žiakov, vyjadrenia starších žiakov)
Žiaci na hodinách anglického jazyka pripravujú projekty ktoré sa týkajú ich každodenného života. Práce prinášajú do školy už nielen klasicky, na papieri, ale aj na moderných nosičoch. Tu sú práce dvoch žiakov, ktoré sú mimoriadne vydarené aj keď sa v nich vyskytujú chybičky. Je to projekt o Slovensku od Michala Hrmu z 8.A (*.pptx) a o obľúbenom spevákovi od Martina Prôčku z 9.A (*.ppt). Ďakujeme za krásnu prácu a tvorivý prístup.
Vyučujúca Mgr. Mária Nárožná
Týždeň s lektormi anglického
jazyka na JEDNOTKE
Od 08. júna do 12. júna 2009 sa na našej škole realizoval týždeň s lektormi anglického jazyka. Dvaja anglicky hovoriaci lektori – Francis-Nicholls Wunder /Austrália/ a Graham Canady /Škótsko/- aktívne pracovali v čase vyučovania so štvrtákmi, tretiakmi a deviatakmi. Vyučovanie sa nieslo v duchu zaujímavých aktivít, pomocou ktorých sa lektori snažili zvýšiť komunikačné schopnosti našich žiakov v anglickom jazyku. Bola to jedinečná možnosť stretnúť sa s originálnou angličtinou, nepoznačenou slovenským prízvukom. Žiaci počúvali a komunikovali v angličtine denne šesť vyučovacích hodín a určite neľutujú, že využili túto možnosť. My len veríme, že to nebola posledná príležitosť stretnúť sa s „Native english“.
Na JEDNOTKE sa snažíme aj takýmto
spôsobom budovať kompetenčný profil žiakov a vychovávať erudovaných,
flexibilných, tvorivých, komunikatívnych a pozitívne mysliacich
žiakov, ktorí nájdu uplatnenie v živote a budú porovnateľní
v oblasti vzdelania s mladými ľuďmi v Európe.
PaedDr. Zuzana Rosenbergová, učiteľka AJ
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |